האם ניצב בדימוס יעקב בורובסקי ימונה למבקר המדינה? עיתונאי "מעריב בן כספית העריך הבוקר (שני) ב-103FM כי המינוי ייצא לפועל מאחר והבכיר לשעבר במשטרה משרת את ראש הממשלה. "העובדה שאנחנו מותחים ביקורת על המינוי הזה מעיד על כך שהוא יקרה", אמר כספית בתוכניתו של יואב לימור. כזכור, כספית פרסם השבוע לראשונה ב"מעריב" כי בורובסקי מועמד לתפקיד.
קמתי הבוקר וראיתי שבכל העיתונים ניצב בדימוס יעקב בורובסקי כמועמד למבקר המדינה. מה דעתך?
"הפרסום הזה הופיע אצלי לראשונה. בורובסקי כבר באמצע קמפיין ומדבר עם אנשי הליכוד וציינתי שבפעם הקודמת שהוא ניהל קמפיין להיות מפכ"ל התפרסם שהוא גם ניהל קמפיין במרכז הליכוד כניצב המשטרה, כולל שליחת מסרים לעומרי שרון. אתמול שמעתי אותו עולה לשידור ומספר איך כשהיה תת ניצב ראה איך מסכלים מינויים של שרים וחשבתי לעצמי שהקמפיין עלה שלב כי הוא משדר את המסרים שבבלפור רוצים לשמוע. ההתלוצצויות שלנו שימנו את נתן אשל למפכ"ל המשטרה ואת יאיר נתניהו למבקר המדינה זה פשוט קורה. בורובסקי זו ליגה אחת מתחת".


ראוי למנות שופט למבקר המדינה, לא?
"חד משמעית. שמענו כבר את בצלאל סמוטריץ', שעומד להיות חלק בלתי נפרד מהקואליציה, אומר שלא צריך המבקר יהיה שופט אלא רואה חשבון ומישהו שאמון על ביקורת ולא על שיפוט. סמוטריץ' כבר העלה טיוטות להצעות חוק כדי להגביל את כוחו של המבקר שלא יוכל לבקר בזמן אמיתי אלא רק בדיעבד".
בורובסקי היה עוזרו של המבקר למלחמה בשחיתות".

 
"מאז עברו שנים רבות. מאז שהוא פרש הוא נתן שירותים לכל מיני חשודים או נאשמים. זו לא הדמות שבאה בניקיון כפיים מוחלט באפס אינטרסים אחרי יציאה לגמלאות מתפקיד שיפוטי שאין עליו מחלוקת אלא מישהו שמסתובב בתוך הפוליטיקה ובוחש בה כבר הרבה מאוד זמן. זה האחרון שהייתי ממנה כמבקר המדינה. זה לתת לחתול לשמור על השמנת".

מטריד אותי שאחרי כל כך הרבה שנים הוא יצא עם הסיפור הזה. הוא היה תת ניצב בכיר ומצופה ממנו להרים דגל בזמן אמת ולפרוש בזמן אמת. אם הוא לא עשה את זה הוא היה שותף או לפחות קרנף. לבוא היום בסוג של התחנפות נראה לי מאוד לא לעניין. 
"מאוד ירוד. זה אפילו לא סמוי או מרומז. זה שופוני להראות 'אני משלכם'. ברור שיש בעיות גם במשטרה, גם בפרקליטות וגם בבית המשפט העליון אך לא צריך להרוס את המערכות האלה כי הן מערכות טובות והיחידות שיש לנו. זה לא שהוא פרש מתפקידו אחרי שלא מונה למפכ"ל ואז דיבר. עברו עשר שנים עד שהחליט להביא את הסיפור הזה ואני נותן לו אמינות מאוד נמוכה. מנגד, העובדה שאנחנו מותחים ביקורת על המינוי הזה מעידה על כך שהוא יקרה".
 
מילה על המשא ומתן הקואליציוני ועל חוק החסינות
"זה פשוט מצנח רזרבי ומהלך שאמור למלט את נתניהו מאימת הדין. בניגוד למה שבני תמותה רגילים זכאים לקבל. ככל שאני מסתכל על המערכת הפוליטית, ההפתעות שיהיו במשא ומתן קואליציוני עוד לפנינו. הדרך היחידה להשאיר את הגדרתנו כמדינת שלטון החוק היא בג"ץ".

גם גלעד ארדן וגם יובל שטייניץ אומרים שהם לא יתמכו בזה כי הם נגד חקיקה פרסונאלית וגם חקיקה רטרואקטיבית.
"ואיזה תיק הם יקבלו בממשלה לדעתך? הם דיברו בעיקר על החוק הצרפתי, שזה גרוע מלהשתין מהמקפצה. חוק החסינות יוכל לסייע לדרעי, ליצמן וחיים כץ. לכן אני כבר לא סומך על כלום. שטייניץ הוא איש ישר ואני מעריך את ארדן אך בנינו כבר על דברים גדולים מהם. בסוף בג"ץ, הגוף המושמץ הזה, הוא כל מה שנשאר לנו כמדינת חוק".