בצל המשא ומתן הקואליציוני, יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, כתב הערב (שני) בחשבון הפייסבוק שלו כי מפלגתו תגיש בקרוב הצעת החוק השוללת מבג"ץ את הסמכות להתערב בהחלטותיה של ועדת הבחירות המרכזית.

"חסינות בחסות בגץ", כתב ליברמן בפתח דבריו. "עופר כסיף אשר התמודדותו לכנסת נפסלה ע"י ועדת הבחירות המרכזית לאחר עתירתה של ישראל ביתנו ושהוכשר ע"י בג"ץ לכהן כח"כ, ממשיך במסע ההסתה וההכפשות שלו כנגד מדינת ישראל. הערב שמענו ממנו שקיים דמיון בין ממשלת ישראל לגרמניה בראשית שנות ה-30 ושישראל מבצעת פשעי מלחמה". 
לדבריו, "חייבים לשנות את החוק ולמנוע מבג"ץ את היכולת לאשר לעוכרי ישראל להתמודד לכנסת. בקרוב ישראל ביתנו תגיש שוב את הצעת החוק השוללת מבג"ץ את הסמכות להתערב בהחלטותיה של ועדת הבחירות המרכזית".

 

בתוך כך, אתמול החל המשא ומתן הקואליציוני לקראת כינונה של הממשלה ה־35, בין משלחות הליכוד וישראל ביתנו במלון כפר המכביה. בראש משלחת הליכוד עמד השר יריב לוין, ובראש משלחת ישראל ביתנו ח"כ עודד פורר
 
יממה לפני כן צייץ ליברמן בטוויטר כי "ישראל ביתנו היא מפלגה עם סדר יום ברור, המורכב משלושה נושאים: ביטחון, עלייה וקליטה, דת ומדינה. עם כל הרצון להצטרף לקואליציה המתגבשת והמתבקשת, ועם הנכונות לגמישות, לא נוותר על העקרונות הבסיסיים שלנו".
 
במוקד הדרישות של ישראל ביתנו, המבקשת לקבל את תיק הביטחון ואת תיק הקליטה, עומדת התביעה להנהיג מדיניות ביטחון נוקשה כלפי חמאס ברצועת עזה, וכן דרישה בלתי מתפשרת להעביר את חוק הגיוס בכנסת בדיוק בגרסה שאושרה בכנסת היוצאת בקריאה ראשונה. ליברמן כבר הבהיר כי יתנגד לכל שינוי בהצעת החוק, ואמר כי אם לא תהיה לכך הסכמה מצד החרדים הוא לא חושש לשבת באופוזיציה או ללכת לבחירות חדשות.