יו"ר איחוד מפלגות הימין, הרב רפי פרץ, הכחיש הערב (שלישי) את הדיווחים על משבר בינו לבין מספר 2 במפלגה, בצלאל סמוטריץ', וכתב בפוסט בחשבון הטוויטר שלו כי "הקשר בינינו מצוין, ונמשיך לעבוד בתיאום ובאהבה גדולה". 



"מועדים לשמחה. אני משלים שעות בחיק המשפחה אחרי מערכת בחירות אינטנסיבית אני רוצה להדגיש, הקשר ביני לבין ידידי ורעי בצלאל מצוין, אנחנו שותפים ועובדים ביחד בתאום ובאהבה גדולה וכך בעזרת השם זה ימשך. לטובת עם ישראל והציונות הדתית", כתב פרץ. 



גם סמוטריץ' התייחס הבוקר למשא ומתן הקואליציוני ולדיווחים על קרע בינו ליו"ר המפלגה, ואמר בגלי צה"ל כי "פרץ ואני מתואמים ביומיים האחרונים ברמה של כמה שיחות טלפון ופגישות. שוחחנו שלוש פעמים אתמול. אין בינינו קרע". הוא הוסיף כי "רשימת הדרישות לא עלו בשיחה שלנו. יש אנשים בסביבתו של נתניהו שמנסים לתדלק את הפיצול ביני לפרץ". 



הדרישות של איחוד מפלגות הימין



לקראת פרסום “עסקת המאה” של נשיא ארה”ב דונלד טראמפ, באיחוד מפלגות הימין דורשים לגבש במסגרת ההסכם הקואליציוני עם הליכוד עקרונות קווי יסוד מוסכמים בנושא - וכן הסכמה בכתב שלא יבוצעו נסיגות בעקבות התוכנית האמריקאית. אתמול ניסחו באיחוד מפלגות הימין את דרישותיהם הקואליציוניות לקראת תחילת המשא ומתן עם הליכוד בשבוע הבא. במפלגה לא מסתפקים רק בעיגון סעיף נגד נסיגות, אלא דורשים גם להחיל את הריבונות הישראלית על מרחבי ההתיישבות ביהודה ושומרון, ברוח הדברים שראש הממשלה בנימין נתניהו אמר באחד הראיונות במערכת הבחירות.
עוד תדרוש המפלגה לבטל את המינהל האזרחי, לבטל את חוק תוכנית ההתנתקות ולהקים רשות הסדרה להתיישבות ביו”ש במקום צוות היישום שבמשרד ראש הממשלה. כמו כן, תדרוש המפלגה של הרב רפי פרץ וח”כ בצלאל סמוטריץ’ לקבל לידיה את האחריות על החטיבה להתיישבות ואת המשך האחריות על הרשות להסדרת הבדואים ועל רשות השירות הלאומי.

בתחום החקיקה תדרוש המפלגה להעביר את פסקת ההתגברות ולתקן את חוק החסינות על פי הגרסה שהייתה נהוגה בכנסת עד 2005 - כפי שח”כ סמוטריץ הצהיר לאחרונה מספר פעמים. התיקון שמציע סמוטריץ' יחזיר לקדמותו את המצב שבו כל ח”כ זכאי לחסינות אוטומטית. אם היועץ המשפטי לממשלה יבקש את הסרת החסינות לצורך הגשת כתב אישום והעמדה לדין, יהיה צורך להשיג לשם כך רוב בוועדת הכנסת ואחר כך גם במליאה. התיקון, אם יאושר, יאפשר לנתניהו להתחמק מהעמדה לדין לאורך כל תקופת כהונתו.
במפלגה דורשים גם לשנות את שיטת מינוי השופטים, כך שימונו על ידי הממשלה. בנוסף, הם דורשים לצמצם את סמכויות מבקר המדינה ולא לאפשר ליועץ המשפטי לממשלה להתייצב בבג”ץ נגד עמדת הממשלה. בתחום החקיקה מבקשים באיחוד הימין לקדם את הצעת חוק יסוד לימוד תורה, המעגן לימוד תורה כערך במדינת ישראל, דבר שייאלץ את בג”ץ להתחשב בו אם וכאשר יידרש לדון בגיוס בחורי ישיבות לצה”ל. 
עוד דורשת המפלגה להמשיך להקפיא את משכורות המחבלים ולאמץ את דוח השר לביטחון הפנים גלעד ארדן להקשחה בתנאי המחבלים הכלואים. מבחינת התיקים, המפלגה דורשת באופן חד־משמעי את תיקי החינוך והמשפטים, כשתיק החינוך מיועד לפרץ והמשפטים לסמוטריץ'. דרישות קואליציוניות נוספות הן תקצוב תוכנית עידוד עלייה מצרפת והעברת תוכנית ממשלתית לחיזוק ההתיישבות ביו״ש בתחומי תעסוקה, תעשייה ובינוי.