ברחבי הארץ חוגגים הערב ׁ(מוצאי שבת), את חג המימונה, וכבכל שנה, גם הפעם יצאו הפוליטיקאים במירוץ אחרי המופלטה ברחבי הארץ, רק שהפעם הם מגיעים מותשים לאחר מערכת בחירות סוערת.



חגיגת מימונה גדולה מתרחשת אצל משפחת בן זקן באשדוד, שם אורחת הכבוד היא כמדי שנה שרת התרבות והספורט מירי רגב, שהגיעה בלבוש חג מסורתי. המארגנים מכינים 1,000 מופלטות, 50 בקבוקי יין ו־400 בקבוקי בירה, בנוסף לכל מעדני החג. 



ראש הממשלה ורעייתו, בנימין ושרה נתניהו, הגיעו לחגוג את הערב במימונה באור עקיבא. נתניהו אמר בשולחן המימונה כי "בכנות לא ראיתי שולחן כל כך יפה". לאחר מכן אמר עוד נתניהו כי "אין עם שנלחם על חירותו כמו עם ישראל. הרבה פעמים נכשלנו, אבל אף פעם לא אבדנו תקווה. בזכותכם אנחנו פה ולמענכם תחושת השליחות פועמת אצל כולנו. ישראל היא כוח משמעותי בעולם, אנחנו רואים את זה גם בחוץ וגם בפנים. אנחנו אוהבים אתכם וגאים בכם, חג שמח, תרבחו ותסעדו". 


נשיא המדינה, ראובן ריבלין בירך גם הוא את חוגגי המימונה, ואמר: "המימונה היא כבר מזמן החג של כולנו. מסורת של געגועים שהביאו איתם יוצאי צפון אפריקה, שהפכה לשמחת חג ישראלית חוצת עדות ומגזרים. אני מאחל ומקווה שנדע לשמוח יחד בשמחה המאחדת הזו, הנוכחת בנו כל כך במימונה הנהדרת, גם ביתר ימות השנה. יקיריי ויקירותיי החוגגים והחוגגות - תרבחו ותסעדו!".