המשבר הכלכלי ברשות הפלסטינית מדיר שינה מההנהגה בישראל. אמש דווח כי ישראל ניסתה להעביר לפלסטינים 660 מיליון שקל המגיעים להם בחשאי, למרות סירובו של אבו מאזן לקבל את הכסף כל עוד הוא לא כולל את הסכום המקוזז שהולך למחבלים ולמשפחותיהם. יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ אבי דיכטר, שיזם את חוק הקיזוז, הסביר בראיון לבן כספית ואריה אלדד ב-103FM את חשיבותו למרות החשש לפגוע בתפקודה של הרשות הפלסטינית ובסיוע לישראל.



"מדובר בחוק ולא בגחמה שלי, זהו חוק בישראל שעבר ברוב מוחץ של מעל ל-87 חברי כנסת, קואליציה ואופוזיציה גם יחד", אמר דיכטר. "זה חוק שחייבים לכבד ולשמחתי הוא יצא לדרך בתווך זמן סביר. מחבל מתאבד שהרג אזרחים הופך להיות עובד של הרשות הפלסטינית ומקבל משכורת, ולזה ישראל החליטה לשים סוף".



מאיימים עליכם באנרכיה. יכול להיות שהכנסת תבטל את החוק?
"מדובר במהלך מתוכנן ומעוגן בחוק ישראלי כנגד החוק הפלסטיני. הכבוד הישראלי לא נחות מהכבוד הפלסטיני. כסף שעובר דרך ישראל למטרה זו לא יועבר".



לא נולד הפלסטיני שיוכל לוותר על הנרטיב שהמחבלים הם לוחמי החופש. הם מבהירים שהרשות תקרוס והכסף משולם למנגנונים שמשתפים איתנו פעולה. בגלל הכבוד נפסיד את הביטחון. מה יצא לנו מכל זה?


"הכוחות הפלסטינים לא נלחמים בטרור לטובת מדינת ישראל. ב-2007 מחמוד עבאס התעורר ודירבן את מנגנוני הביטחון לפעול נגד הפיכה ביהודה ושומרון בידיעה שישראל לא תיתן לזה לקרות ולא תיתן לחמאס להשתלט. זו לא מחווה למדינת ישראל אלא יש להם אינטרס שחמאס והג'יהאד האסלאמי יהיו חלשים. ב-25 שנותיה של הרשות הפלסטינית אין מקרה אחד בו מפגע שיצא להרוג יהודי נעצר על ידי הרשות הפלסטינית, הובא למשפט ומרצה את עונשו בכלא הפלסטיני. אסור להסתכל על נושא כספי הטרור כמשהו צדדי. זה הדלק למכונת הייצור ומי שרוצה למנוע את הטרור - צריך למנוע את הדלק".





אם זה היה תלוי בך, היית שובר למרכז עם כחול לבן?
"אנחנו עומדים בקואליציה של 65 מנדטים חברי כנסת מהימין מול 55 מנדטים מפלגות שמאל מרכז, כולל מהמפלגות הערביות האנטי ישראליות. כעת מפלגות שהתכווצו מתרחבות בדרישות שלהן. אלו דרישות שהליכוד לא יקנה. מעבר למפלגות החרדיות שעלו במנדטים, שאר המפלגות ירדו במנדטים רבים. אין להן שום יכולת להיות בשום קואליציה אחרת למעט הקואליציה עם הליכוד. אנחנו רק בשבוע השני של המשא ומתן וההצעות יסתיימו בגובה בית חד קומתי ברמת גן למרות שהתחילו בגובה מגדל אייפל".



אתה רואה את עצמך חבר בממשלת נתניהו הבאה אחרי הרזומה העשיר שלך?
"אני כבר חוגג בר מצווה בכנסת. הייתי שר בשני משרדים, חבר קבינט, חבר קבינט מצומצם ולא הסתרתי את רצוני להיות שר הביטחון. עם ישראל יודע את ניסיוני בעולם הביטחון ואני רואה את עצמי מועמד מתאים וראוי. אני מקווה שמשרד הביטחון יישאר בידיים שלנו. אנחנו נעשה מקצה שיפורים בכנסת הנוכחית. אין לנו, אנשי הליכוד, בייחוד בצמרת, רצון להתמנות לוועדת הקישוט של הכנסת הבאה".