נתניהו נגד התאגיד, סיבוב נוסף? אחרי שניסה למנוע את הקמתו, לפצלו ולהביא לפיטורי בכירים, נראה כי הפעם ראש הממשלה בנימין נתניהו אינו מסתכן ומבקש להכניס לתוך ההסכמים הקואליציוניים סעיף המחייב את כל השותפות לתמוך בקיצוץ דרסטי בתקציבו של תאגיד שהשידור הציבורי "כאן".

הערב (שני) ב"חדשות 13" כי הקיצוץ שמבקש הליכוד להשית על התאגיד הוא של כ-500 מיליון שקלים, כאשר התקציב הכולל של תאגיד השידור הציבורי עומד על כ-740 מיליון שקלים. מדובר, אם כך, על קיצוץ של שני שלישים מתקציבו, מה שיוביל לפיטורים המוניים ולסגירת מחלקות. השר יריב לוין שעומד בראש צוות המשא ומתן של הליכוד לא הכחיש את העובדה כי יש רצון לקצץ בתקציב התאגיד, אך טען כי "גובה הקיצוץ ייקבע בתקציב".
כזכור, מי שעמד נגד רצונותיו של נתניהו לסגור את התאגיד עוד לפני שעלה לאוויר היה שר האוצר משה כחלון שהתנגד לכל שינוי בחוק. בממשלה היוצאת מפלגתו של כחלון מנתה 10 מנדטים ואילו כעת מונה 4 בלבד, כך שלא נראה כי היא תביע התנגדות לקיצוץ המסתמן.

דרישת הליכוד לקבע את הקיצוץ בהסכמים הקואליציוניים היא בבחינת לקח מן הקדנציה הקודמת, ונראה כי לא תהיה מפלגה שתאיים על פיצוץ המשא ומתן בעקבות הקיצוץ. מה שיכול להיות צפוי הוא ריכוך הקיצוץ, אך בהחלט לא ביטולו. יש לציין כי תקציב רשות השידור עמד בשיאו על למעלה ממיליארד שקל בשנה. 
 
נתניהו. צילום: רויטרס
נתניהו. צילום: רויטרס


הרצון של הליכוד בהחלשת כוחו של התאגיד מתיישב עם אמירות שמגיעות מהקרובים לו ביותר. אמש חשפה שירלי גולן, בתו של מגיש הרדיו הוותיק והמוערך אירה גולן ברשת ב', כי חבר צוות המשא ומתן של הליכוד ומי שהיה ראש הסגל של נתניהו, נתן אשל, שלח לאביה הודעה ממנה עולה ניחוח של איום על מקום פרנסתו.

אשל כתב לגולן "האם אתה חושב שאתה נוהג נכון כאשר אתה מדבר על ראש הממשלה וקורא לו ביבי" בתגובה ענה גולן ""אפילו טראמפ קורא לו ביבי. מי זה?" והוסיף "אגב, רוב הזמן אני מדבר על 'ראש הממשלה ושר הביטחון מר נתניהו'". אשל אז כתב "כשתהיה טראמפ. מי אתה עיתונאי קטן?", ואז ענה לו גולן: "ואתה צלם גדול!", כאשר הוא מתייחס לעברו של אשל שהודה בהסכם טיעון כי הטריד מינית את אחת העובדות בלשכה כשצילם אותה מתחת לשמלתה.

אשל כתב לגולן בתגובה: "שמאלן גס רוח ומתנשא גרוע הרבה יותר. תמשיך לאכול את הלב בזמן שנשאר לך". בסוף, משפטו של אשל נראה כמתחבר לרצון הליכוד לקצץ בתקציבו של התאגיד. 

מארגון העיתונאים נמסר בתגובה: "ארגון העיתונאים מגנה את הניסיונות החוזרים והנשנים של הממשלה לפגוע בתאגיד השידור הציבורי באמצעות הצהרות על קיצוץ בתקציב ובניסיונות להלך אימים על עיתונאיו, כפי שבאו לידי ביטוי בין היתר באיומים ששיגר מקורבו של ראש הממשלה לעיתונאי התאגיד אריה גולן. ארגון העיתונאים ניהל מאבקים על עצמאות התאגיד ועל יכולתו לשרת נאמנה וללא לחצים חיצונים את הציבור, ונמשיך להיאבק על כך גם בעתיד".