הכנסת ה-21 תצא הבוקר (שלישי) לדרך. בישיבה חגיגית במעמד נשיא המדינה ראובן ריבלין ולמעלה מאלף מוזמנים יצהירו אמונים 119 חברי כנסת, מתוכם 49 ח"כים חדשים, ויאמרו "מתחייב אני". ח”כ שלי יחימוביץ (העבודה) נעדרת מן הארץ ותושבע במועד אחר. בכנסת מבקשים לשוות לישיבת הפתיחה נופך חגיגי וממלכתי ככל האפשר. הטקס יפתח בקבלת פנים לנשיא ברחבת הכנסת. לראשונה בתולדות המשכן יקבל משמר הכבוד של משמר הכנסת את הנשיא במצעד כבוד, כשברקע תזמורת צה"ל תנגן מארש.
את מכונית הנשיא תלווה בדרכו למשכן שיירת אופנועים ופרשים על סוסים. יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין יקבל את פניו ותזמורת צה"ל תנגן את "התקווה". לבסוף יניח נשיא המדינה זר לרגלי הגלעד לזכר חללי מערכות ישראל, המוצב ברחבת המשכן. 
שיאו של הטקס יהיה ההשבעה של חברי הכנסת החדשים במליאת הכנסת. הנשיא  יפתח את הישיבה ויישא דברים. לאחר מכן יזמין את  אדלשטיין, להצהיר אמונים ויעביר לו את ניהול הישיבה. 

אדלשטיין יקרא בפני חברי הכנסת את נוסח הצהרת האמונים. לאחריו יקרא שדר הרדיו ערן אליקים את פרק קכ"ב מספר תהילים ויושמעו קטעים מההכרזה על הקמת מדינת ישראל בקולו של דוד בן גוריון. יו"ר הכנסת בפועל, אדלשטיין, יישא דברים, ואז יצהירו אמונים כל מאה ועשרים חברי הכנסת. הישיבה תינעל בשירת "התקווה". 
מיד לאחר מכן תיפתח ישיבת כנסת רגילה שבא תובא לאישור בחירת ח"כ אדלשטיין ליו"ר הכנסת ה-21. בסיומה יערך הצילום המסורתי של ראשי הרשימות לכנסת והרמת כוסית בטרקלין שאגאל.  במהלך הטקס ישירו חברי הרכב "הפרויקט של רביבו" את השירים "ברכנו" ו"עושה שלום" (ללא מוזיקה, בשל ספירת העומר). 

 
התנסו בהצבעה
אתמול נערך במשכן קורס הכנה מזורז ל-49 הח"כים החדשים, אבל לא כולם הגיעו. בלטו בהעדרם ראשי כחול לבן בני גנץ וגבי אשכנזי וגם יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי, שהתיקים שהוכנו עבורם על ידי מנהלת הכנסת נותרו מיותמים. מי שכן הגיע קיבל שיעור קצר בהלכות הגשת הצעות חוק, שאילתות וגם הסברים על תלוש השכר, נסיעות לחו"ל וכדומה.
לאחר מכן נערך למחוקקים החדשים סיור מודרך ברחבי המשכן, ששיאו היה היכרות ראשונה עם אולם המליאה. הח"כים המיועדים התרווחו בכורסאות החומות ואף התנסו לראשונה בהצבעה אלקטרונית.
הח"כית המיועדת מיקי חיימוביץ' גילתה לאכזבתה טעויות באיות שם משפחתה בצג האלקטרוני. אבל היה משהו שהטריד אותה יותר:  היא גילתה שהריפוד של כורסאות הח"כים עשוי מעור פרה המופק לדבריה מחיות שנוצלו ועברו סבל רב בתעשיית הבקר. חיימוביץ מיהרה מכתב לאדלשטיין, בו הודיעה כי לא תוכל לשבת על כסא כזה במליאה וביקשה שהכנסת תועיל בטובה להחליף לה את הריפוד בבד סינתטי שאינו עשוי מעור של בעלי חיים. הח"כית הטריה אף הוסיפה שהיא מוכנה לממן את השינוי מכיסה. גורם בכיר בכנסת אמר בתגובה כי בעבר הוגשו בקשות דומות על ידי חברות הכנסת יעל כהן פארן ושרן השכל ונדחו.
אבל בכל אלה לא היה כמובן כדי להעיב על אירועי ההשבעה המרגשים הצפויים היום לחברי וחברות הכנסת. הח"כית הנכנסת קטי שטרית (הליכוד), אמרה שתחשוב על הוריה, יוצאי מרוקו שגרו במעברת לוד, ולא זכו לראות את בתם הופכת לחברת כנסת. 
אלוף במיל טל רוסו (עבודה) נשמע נרגש פחות. "קודם כל המדינה, אחר כך המפלגה ואחר כך אני", אמר. כשנשאל האם הוא צפוי לכהן עד סוף הקדנציה השיב: "אנחנו רק ביום הראשון".
ואילו הח"כית החדשה מירב כהן (כחול לבן), הנלחמת בעוקץ הקשישים ובתביעות השתקה, אמרה: "החסינות, החסינות. מכאן אמשיך את המלחמות שלי בעזרת החסינות".