כל מי שנכח אתמול ביום העיון לחברי הכנסת החדשים יכול היה להבחין מיד בדבק המיוחד שמחבר את צביקה האוזר ויועז הנדל, שני הח"כים החדשים של "כחול לבן" שהחליטו לפעול כצוות לכל דבר ועניין, להיות הסמן הימני של מפלגתם ולאתגר את ראש הממשלה בנימין נתניהו מימין.

יש כבר מי שמכנה אותם "כוח צביקה" או "צוות יועז", תלוי את מי שאולים. שניהם חברים ותיקים עוד מימיהם בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו. האוזר כמזכיר הממשלה והנדל כראש מערך ההסברה הלאומי. שיתוף הפעולה ביניהם הביא בסופו של יום להרחקתו של נתן אשל מהשירות הציבורי.

"אנחנו באים ל'כחול לבן' ממפלגת תלם בראשות בוגי יעלון, שהיא מפלגת ימין ממלכתית. אנחנו לא מאלה שצועקים 'לא רק ביבי'. אנחנו אופוזיציה עניינית. כשצריך נתקוף ונבקר וכשצריך לא נהסס גם לתמוך", הסביר הנדל.

במסגרת שיתוף הפעולה הם מתכננים להגיש הצעות חוק משותפות, ליזום דיונים ונושאים לסדר היום והחלו גם לפרסם הודעות לעיתונות משותפות כצוות תגובות ניצי של "כחול לבן". כך למשל  קראו השניים בעקבות השריפה בנוטרדאם לשר לביטחון פנים לכנס את הגורמים המוסמכים כדי לקבוע סטנדרטים הולמים אשר ימנעו אסון דומה בהר הבית.

הבוקר, למשל, צייץ צביקה האוזר את הציוץ הבא, בעקבות ירי טיל של החמאס שנפל בלב ים מול אחד מישובי החוף בדרום: "כמה עוד ״ניסויי כלים״ נאפשר, עד שמר ביטחון בנימין נתניהו יפעל כמו שהבטיח ויעשה סוף סוף את מה שצריך – כדי להחזיר את ההרתעה ולעבור ממצב של מגיב סדרתי, למי שקובע כאן את סדר היום הביטחוני?".

אגב, אתמול, כשנכנסו לראשונה לאולם המליאה, ישבו איש ליד רעהו והחליפו חוויות ראשוניות. כשיצאו מהאולם התבשרו כי הלשכות שקבלו בכנסת צמודות אחת לשנייה.