מירי רגב נגד ראובן ריבלין. נשיא המדינה פנה אתמול, בטקס השבעת חברי הכנסת ה-21, לקואליציה, ואמר כי "יש להפסיד בכבוד ויש לנצח בכבוד". הנשיא המשיך ואמר כי "אתם לא באופוזיציה. אתם אוחזים במושכות השלטון וההנהגה מזה זמן רב. ככאלה זוהי האחריות שלכם להשתחרר ממלאכת חיסול היריב, להשתחרר מתחושת הקורבנות, ולמשול בכבוד ובאהבה, על כל סוגי האזרחים והקהילות שחיים כאן". לדבריו, "עליכם לראות את ההישג הפוליטי המשמעותי אליו הגעתם ולהפנים את משמעויותיו, לא רק הפוליטיות-סקטוריאליות, אלא גם אלה הנוגעות לכלל החברה בישראל. "אנחנו לא רוצים שחלק גדול כל כך בעם בישראל ובחברה הישראלית, ירגיש ויחשוש שלא רק הפסיד במאבק הפוליטי, אלא איבד את מקומו כאן", אמר, "המחנה השני, זה היושב באופוזיציה, צריך להרגיש שאמנם הוא איבד את ההובלה, אבל לא את המקום שלו בארץ הזאת, לא את זכויותיו בארץ הזאת ולא את כבודו בארץ הזאת, והאחריות לכך מוטלת במידה רבה עליכם כמי שיושבים בהגה השלטון".



הבוקר (רביעי) הגיבה השרה רגב לדברי הנשיא בראיון ל"חדשות הבוקר" בקשת 12: "אני לא מבינה למה הנשיא התכוון. מה זה 'הקואליציה צריכה לבוא עם כבוד של מנצחים'? לא מבינה את האמירה הזאת. מה זה כבוד של מנצחים? מה, נציע להם תיקים? אם הנשיא בא ומדבר על שלום, על חיבור, על צמצום אותו פילוג שמדברים עליו, אז האמירה שלו הייתה מיותרת".





הוא התכוון אולי לא לדרוס את האופוזיציה, לא לסמן אותה כאויב.
"אף אחד לא מסמן אף אחד כאויב. כולם מבינים שבמהלך בחירות הסיעות יוצאות אחת כנגד השנייה. יש ויכוחים, יש חילוקי דעות, לא צריך להיבהל מזה. בסופו של יום לכל מפלגה יש את האג'נדה שלה, זה בסדר לבוא עם חילוקי דעות. החוכמה היא לדעת איך לפתור אותן. כשיושב הנשיא שהוא לכאורה רוצה להראות שהוא האחראי הבוגר, ולכאורה בא ומדבר על איחוד, כשהוא אומר אמירה כזאת, מין עקיצה לקואליציה או כמו העקיצה שהוא אמר: "לא אומרים לא יהודים, אומרים ערבים", בסופו של יום מי שמדבר ורוצה שלום ומדבר על איחוד, גם הוא צריך לדבר את המסר שהוא רוצה להעביר, דרך איחוד ולא דרך פילוג".



כשמקשיבים לריבלין אתמול, זה נראה שהוא נותן לנתניהו מכה קטנה על האף ועוד מכה ועוד מכה. ריבלין מבקש מהממשלה לא לנגח את רשויות החוק, כשברקע השימוע המתקרב של נתניהו.
"קודם כל, יש לנו כבוד גדול לנשיא, אבל כנראה שלנשיא יש פחות כבוד לקואליציה, לראש הממשלה ולסיעת הליכוד אם הוא מרשה לעצמו לעקוץ את ראש הממשלה ואת הקואליציה דווקא בישיבה החגיגית הזאת כאן בכנסת. הוא אומר בעצם הפוך מהמסר שהוא משדר. מותר לתקוף גם את רשויות החוק. עם כל הכבוד, הם לא מעל החוק, ההפך הוא הנכון. בהרבה מאוד פעמים הם חושבים שהם מעל החוק אבל הם לא. מותר בהחלט להביע ביקורת ואני מזכירה לך, אם תלכי קצת אחורה, שהנשיא עצמו תקף בתפקידים הקודמים שלו את מערכת החוק. לגבי השימוע, אין קשר בין הדברים שהוא אמר לשימוע".



לאחר מכן עבר הראיון לסוגיית חלוקת התיקים בממשלה הבאה ורגב נשאלה אם החליטה איזה תיק תדרוש מראש הממשלה. "אני עדיין לא יודעת", אמרה. "אנחנו נמצאים בתהליך המשא ומתן הקואליציוני ועד שראש הממשלה לא יסגור את המשא ומתן, הוא לא יתחיל לדבר עם השרים ועם חברי הכנסת מהליכוד לגבי תפקידים. בואי נתאזר בסבלנות וברגע שנסיים את המשא ומתן אני מאמינה שנוכל לדבר על התפקידים".



אמרת שאת רוצה את המשרד לביטחון פנים.
"נכון. אמרתי את זה וזה עדיין רלוונטי, מאוד מעניין אותי המשרד הזה. יש כמובן משרדים נוספים שמעניינים אותי, אבל המשרד הזה מאוד מעניין אותי. אני חושבת שנכון לקיים את השיחה שלי על התפקיד הבא עם ראש הממשלה ולא באמצעות התקשורת".



לא יהיה לכם קל להרכיב קואליציה עם האמירות של ליברמן שלא יישב בממשלה חרדית והדרישות של סמוטריץ' שטוען שהובטח לו תיק המשפטים.
"נכון, הרכבת הקואליציה לא פשוטה. צריכה להיות כאן אחריות על המפלגות הקטנות, לא יכול להיות שהן יבואו בדרישות מוגזמות. בסופו של יום, הליכוד הביא 35 מנדטים. כל ההבטחות האלה של שמועות כאלה ואחרות, אני אומרת חד וחלק שצריך להמתין למשא ומתן הקואליציוני. אני מאמינה שכולם יגלו אחריות, גם המפלגות הקטנות. ראש הממשלה ירכיב את הממשלה הטובה ביותר שתמשיך לעשות למען החברה הישראלית והציבור בישראל".



האופוזיציה התחילה להשמיע את קולה. לפיד וגנץ אומרים שאתם מסיתים וקורעים את העם.


"תפקיד האופוזיציה להתנגד ולנסות לאתגר את הקואליציה. שיהיה להם בהצלחה. אנחנו רגילים ללפיד שרוב הזמן הוא לא היה בכנסת, אולי סוף סוף הוא יגיע יותר לכנסת. בואי נראה את החברים החדשים שהגיעו. כך מתנהל כל פרלמנט, גם הכנסת הזאת, הדבר החשוב הוא תמיד לראות את טובת הציבור ולעשות למען החברה הישראלית וזה מה שאנחנו בליכוד ובקואליציה נעשה".



גם טקס הדלקת המשואות על בראיון, בעקבות דוח מבקר המדינה על הטקס של שנות ה-70. "רוב הפרשנות היא פרשנות לא נכונה, היא מעוותת ולא מייצגת בכלל", אמרה רגב על הביקורת. "יש לי אחריות כיושבת ראש ועדת טקסים וסמלים. הרי אם הייתה תקלה מיד היו אומרים שזאת אחריותי, אבל כשיש הצלחות זה לא אחריותי. הטקס הזה שאני מובילה ארבע שנים מביא לידי ביטוי את הפסיפס האנושי של החברה הישראלית. הוא יוצר עניין בציבור, זה טקס של העם ואני שמחה על כך מאוד, גם ברמת משיאי המשואות וגם ברמת הקטע האומנותי של הטקס. אכן המבקר הביע ביקורת בעניין חלוקת הכרטיסים, כידוע חלוקת הכרטיסים לא שונתה 70 שנה, פעלתי בדיוק על פי אותו עיקרון של חלוקת הכרטיסים המסורתית".



את אומרת שהחזרת את טקס המשואות לעם, אבל העם לא יכול להגיע לטקס בכלל כי יש לו רק שליש מהכרטיסים. השאר הלכו למקורבים.
"אני זאת שבפעם הראשונה פתחה את הטקס לציבור הרחב. הטקס מעולם לא היה מיועד לציבור ברמת מי שמגיע לטקס, מוזמני הטקס תמיד היו מוזמנים מראש. זה היה טקס סגור שחולקו לו הזמנות לפי קריטריונים. הטקס הוא טקס טלוויזיוני, הוא טקס של העם ואני שמחה וגאה שאני מובילה את הטקס הזה ומזמינה את אזרחי מדינת ישראל לצפות בו גם השנה".