תיקי המשפטים והחינוך, הפרטה של גלי צה"ל וגם מלחמה בשיעור הגירושין, אלה הם חלק מהדרישות המרכזיות שאיחוד מפלגות הימין דורשת מהליכוד במסגרת המשא ומתן הקואליציוני.



ממסמך שהגיע לידי מעריב עולה כי המפלגה בראשות ח"כ הרב רפי פרץ וח"כ סמוטריץ שמה לה למטרה להילחם בתופעת הגירושין בישראל. הסעיף שכותרתו "חיזוק החוסן המשפחתי" מבקש להקים באגף מיוחד, תחת אחד משרי המפלגה, שיפעל לקידום הכנה לנישואין, ייעוץ זוגי והדרכה הורית ושעיסוק ושיעניק גם תמריצים לזוגות לפנות לייעוץ לפני גירושין כדי למנוע פירוד משפחות.



בתחום התיקים דורשת המפלגה את תיק המשפטים, כולל החזרת האחריות על בתי הדין, תיק החינוך כולל העברת אגף המעונות ממשרד הרווחה, וכן משרד נוסף – ירושלים/תפוצות או לחילופין, כאופציה מועדפת, הקמת משרד לפרויקטים לאומיים. עוד מבקשים במפלגה מינוי של סגן שר דתות עם תחומי אחריות וסמכויות מול ש"ס בכל מה שקשור לשירותי הדת, מינויים וכדומה מול ש"ס או סגן שר ביטחון עם אחריות עם אחריות על העורף, מחפ"ש, מנהל אזרחי יו"ש והאגף הביטחוני חברתי במשרד הביטחון.



מסמך הדרישות



מסמך הדרישות



באיחוד מפלגות הימין לא מסתפקים בכך ודורשים גם את ראשות ועדת השרים להתיישבות וחברים בוועדת השרים להסדרת ההתיישבות של הבדואים בנגב, ראשות ועדת שרים לאתרי עתיקות שמיועדות לתכלית דתי, ראשות ועדת שרים לענייני קבורה ובתי עלמין.



בכנסת הם מבקשים לעצמם תפקיד של סגן יושב ראש הכנסת ואת ראשות ועדת החוקה חוק ומשפט. כמו כן חברות לנציג אחד מטעמם בוועדת החוץ והביטחון היוקרתית שיהיה גם יו"ר של ועדת משנה. נציג בוועדת הכספים שישמש גם בוועדה המשותפת לתקציב הביטחון, נציג נוסף בוועדת חוקה ונציגות בוועדות הפנים, הכנסת, הכלכלה, החינוך, ביקורת המדינה, עבודה ורווחה, ובמקרה הצורך גם על חשבון הליכוד.



בהמשך מבקשים במפלגה את ראשות הועדה למינוי דיינים, מינוי בהסכמה של תפקיד מבקר המדינה, השתתפות יו"ר הבית היהודי ויו"ר האיחוד הלאומי בפורום ראשי המפלגות, מינוי בהסכמה של מבקר המדינה והתחייבות לכך שנציגי הליכוד בגוף הבוחר את הרבנים הראשיים לישראל יתמכו במועמד אחד המסוכם על סיעת איחוד מפלגות הימין לתפקיד הרב הראשי.



עוד מבקשים במסמך לקדם את חוק החסינות, את חוק היועמ"שים ואת פסקת ההתגברות. באיחוד מפלגות הימין מסתמכים על מפתח של שישה חברי כנסת, הכולל גם את אלי בן דהן, שנבחר בשורות הליכוד, אך צפוי לחזור למפלגת האם לאחר הקמת הממשלה. צוותי המשא ומתן של שתי המפלגות ייפגשו לראשונה ביום שישי השבוע, בכפר המכביה.