שורה של אנשי אקדמיה, מחנכים ואזרחים שיגרו מכתב לשר החוץ וליו”ר יד ושם, בדרישה למנוע ביקורים רשמיים ביד ושם של בכירים המעורבים או התומכים בביצוע פשעים והפרות חמורות של זכויות אדם. כותבי המכתב טוענים כי המצב שבו ראשי מדינה התומכים ואף מבצעים פשעים נגד האנושות מבקרים ביד ושם, ובכך “מקבלים לגיטימציה” על היותם מעודדי שנאה, חייב להיפסק.
במכתב מביאים הכותבים דוגמאות למנהיגים אשר ביקרו במרוצת השנים ביד ושם, על אף אמירות קשות נגד אוכלוסיות שונות. האחרון הוא נשיא ברזיל ז’איר בולסונרו, ש”במשך השנים חזר והביע תמיכה בעינויים, בהחזרת הדיקטטורה הצבאית, באלימות נגד נשים, בהשמדת האוכלוסייה הילידית, בחיסול פיזי של הלהטב”ים וחברי מפלגות השמאל והפועלים, טען שהוא מעדיף שישוו אותו בכרזה להיטלר מאשר להומו, ושהיטלר היה אסטרטג גדול”.עוד מוסיפים במכתב כי בולסונרו “פעל כדי למנוע את הסגרתו לישראל של הנאצי וסגן מפקד מחנה ההשמדה סוביבור, גוסטב וגנר”. 
הכותבים מציינים גם את ביקור ראש ממשלת דרום אפריקה ג’ון וסטר באפריל 1976, אף ש”עמד בראש משטר האפרטהייד וגם היה חבר בארגון פרו־נאצי בזמן מלחמת העולם השנייה”. מי שחתום בראש המכתב הוא עו”ד איתי מק, פעיל חברתי שהפגין וארגן מחאות נגד מנהיגים שלתפיסתו נוגדים את הערכים שיד ושם פועל לרוחם.

“עד כה, בכל פעם שפנינו ליד ושם בבקשה להימנע מלקיים את הביקורים של מנהיגים זרים מפוקפקים ומסוכנים, המוסד ענה את אותה התשובה: ‘יד ושם מקבל את אורחי המדינה בהתאם לתוכנית הביקור של משרד החוץ, האחראי על ביקורים רשמיים במדינת ישראל’”, כתב עו”ד מק במכתב. “חייבת להיות הפרדה מוחלטת בין עסקאות הנשק, ההצבעות באו”ם, היחסים והאינטרסים הצרים והזמניים של ממשלת ישראל עם משטרים לא דמוקרטיים, גזעניים ואנטישמיים, לבין מוסד יד ושם, ששייך לכל העם היהודי, ולמעשה לאנושות כולה”.