מחר תתקיים הפגישה הראשונה בין צוותי המשא ומתן של איחוד מפלגות הימין ושל הליכוד, שתיערך בכפר המכביה ברמת גן. לפני המפגש, התקיים הערב (חמישי) כינוס ראשון  של סיכום בחירות ודיון להמשך של פעילים מרכזיים של הבית היהודי, בו יו"ר המפלגה הרב רפי פרץ הבהיר כי מפלגתו תתעקש על משרדי החינוך והמשפטים.

פרץ קרא למאוכזבי 'הימין החדש' לחזור אל הבית היהודי ואמר: "המשימה הראשונה היא להחזיר את כל הציונות הדתית אלינו הביתה ולהיות בבחירות הבאות לפחות פי שניים מנדטים". עוד הבהיר פרץ כי "הבית היהודי והאיחוד הלאומי הולכים יחד למשא ומתן שמתחיל רשמית מחר. נדרוש את החינוך והמשפטים שמגיעים לנו".
פרץ הוסיף עוד כי "זוהי פגישה ראשונה מתוך סדרה של מפגשים שאנו עושים לסיכום הבחירות והכנת המפלגה להמשך הפעילות. לכל מקום שהגעתי במהלך הבחירות הכרתי את השטח הנפלא של הבית היהודי יש לנו אנשים מסורים. אנחנו התנועה היחידה של הציונות הדתית".

פרץ וחברי הבית היהודי, היום
ח"כ עידית סילמן הדגישה את השותפות עם האיחוד הלאומי ואמרה: "לכינוס הערב חשיבות רבה. הוא מעיד על אופן ההתנהלות של הבית היהודי ועל אופי איחוד מפלגות הימין, הקשבה, אחדות ורצון אחד ברור להוביל את הציונות הדתית בדרך המלך בזירה הפוליטית". ניר אורבך מנכ"ל המפלגה: "מרגש לראות את הגיבוי שנותנים הפעילים והפעילות ליו"ר המפלגה, להנהגת המפלגה ולצוות המו"מ. הפגישה הערב היא חלק ממערכת פגישות מתוכננת בשבועות הקרובים לחיזוק החיבור בין הנהגת הבית היהודי ופעילי ופעילות השטח".

כזכור, ממסמך שהגיע אתמול לידי "מעריב" עולה כי איחוד מפלגות הימין דורשת במסגרת המשא ומתן הקואליציוני את תיקי המשפטים והחינוך, הפרטה של גלי צה”ל וגם מלחמה בשיעור הגירושים. לפי המסמך, המפלגה בראשות ח”כ הרב רפי פרץ וח”כ בצלאל סמוטריץ' שמה לה למטרה להילחם בתופעת הגירושים בישראל. הסעיף, שכותרתו “חיזוק החוסן המשפחתי”, מבקש להקים אגף מיוחד תחת אחד משרי המפלגה שיפעל לקידום הכנה לנישואים, ייעוץ זוגי והדרכה הורית ושיעניק גם תמריצים לזוגות לפנות לייעוץ לפני גירושים כדי למנוע פירוד משפחות.
 

בתחום התיקים דורשת המפלגה את תיק המשפטים, כולל החזרת האחריות על בתי הדין, תיק החינוך, כולל העברת אגף המעונות ממשרד הרווחה, וכן משרד נוסף – ירושלים/תפוצות או לחלופין, כאופציה מועדפת, הקמת משרד לפרויקטים לאומיים. עוד מבקשים במפלגה מינוי של סגן שר דתות עם תחומי אחריות וסמכויות מול ש”ס בכל מה שקשור לשירותי הדת, או סגן שר ביטחון עם אחריות על העורף, מינהל אזרחי, יו”ש והאגף הביטחוני־חברתי במשרד הביטחון.
בכנסת הם מבקשים לעצמם תפקיד של סגן יושב ראש הכנסת ואת ראשות ועדת החוקה, חוק ומשפט. כמו כן, הם רוצים שיהיה להם נציג בוועדת החוץ והביטחון היוקרתית שיהיה גם יו”ר של ועדת משנה, ונציג בוועדת הכספים. עוד הם מבקשים במסמך לקדם את חוק החסינות, את חוק היועמ”שים ואת פסקת ההתגברות.