השר לשירותי דת, יצחק וקנין, פנה היום (שישי) לשר העבודה והרווחה חיים כץ, בדרישה לקבלת הבהרות באשר לבקשת ההיתר להעסקת עובדים ביום השבת במהלך אירוויזיון 2019. זאת, עקב עקב הפרסום לפיו ועדת השרים להיתרי עבודה בשבת תתכנס על מנת לדון בסוגיה. במכתב, מבקש וקנין תשובה למספר שאלות, בטרם תתקבל החלטה בעניין ההעסקת העובדים. אל המכתב כותבו גם ראש הממשלה בנימין נתניהו, מזכיר הממשלה והיועמ"ש.

בין היתר, טוען וקנין כי "דבר קיומו של האירוויזיון בישראל, והעובדה שקיומם של חצי הגמר והגמר במוצאי השבתות, ידועים מזה כשנה. מדוע אפוא מוגשת הבקשת למתן היתר כללי בדקה התשעים, תוך דחיקת הוועדה לסך זמנים שאינו מאפשר בחינת הנושא לעומק?".


 

לאחר מכן, טען וקנין כי באירוויזיון 1999 לא התבקשו היתרי העסקת עובדים בשבת, וכך גם במירוץ ג'ירו דה ישראל שנערך אשתקד. לקראת סיום המכתב, בו שוטח וקנין מספר שאלות וטענות נוספות, נכתב כי "מוסבר כי קיימות דחיפות מיוחדת באישור ההצעה כעת, אולם בבקשה האמורה לא מתקיימת דחיפות מיוחדת ולו בשל העובדה שניתן היה להגיש אותה לפני כמה חודשים. גרירת הרגליים בעניין אינה נימוק להגדרת הבקשה כדחופה".
בסיום המכתב, ביקש השר וקנין לקבל את ההבהרות שביקש בתוך פרק זמן של 24 שעות בטרם ישיבת ועדת השרים - מה שצפוי להערים קשיים על השר כץ, שכן הוועדה אמורה להתכנס כבר ביום ראשון. "ככל שמתעורר עיכוב, אבקש לדחות את מועד הישיבה", כתב וקנין. 

כזכור, ביום ראשון צפויה להתכנס ועדת השרים להיתרי עבודה בשבת כדי לדון במתן היתר לצורך העסקת עובדים בשבת לקיום אירועי האירוויזיון 2019. ממידע שהגיע לידי מעריב, נשקלת האפשרות להעניק לאירווזיון "היתר ענפי" שיאפשר למעשה להעסיק את כל העובדים שיהיו קשורים לאירועי האירוויזיון בשבת.