שוב מסתבך עם החרדים: בעקבות הדיווחים על ספר ההלכות החדש של הרב הראשי הספרדי, יצחק יוסף, בו טען כי בתי כנסת רפורמיים הם עבודה זרה ולכן הכניסה אליהם אסורה, פרסם היום (שישי) חבר הכנסת יאיר לפיד ציוץ חריף במיוחד בטוויטר, לפיו ראש הממשלה בנימין נתניהו צריך לקרוא לסדר את הרב.




"הרב הראשי לישראל, קרא ליותר ממיליון יהודים רפורמים 'עבודה זרה' והוסיף השמצות ועלבונות", כתב לפיד. "רובם המכריע של הרפורמים הם יהודים אמריקאים אוהבי ישראל שנלחמים עם אנטישמיות גוברת. למה להעליב ולהרחיק?".



לפיד, שבמהלך מערכת הבחירות הצהירו ראשי הסיעות החרדיות כי לא יהיו מוכנים לשבת בממשלה בראשותו, כתב גם כי "ראש הממשלה צריך לקרוא לו לסדר. הוא לא יעשה את זה כמובן. הוא צריך את ש״ס בשביל החסינות מהכלא".



כזכור, גם הרב הראשי האשכנזי, דוד לאו, עורר בעבר סערה כאשר התייחס לטבח בפיטסבורג, בו נרצחו 11 מתפללים, וציין כי הוא אירע ב"מקום עם סממן יהודי בולט" - על רקע העובדה שמדובר בבית כנסת קונסרבטיבי. בעקבות הסערה שעוררו דבריו, כתב רה"מ נתניהו בטוויטר כי "יהודים נרצחו בבית כנסת. הם נרצחו על היותם יהודים. המיקום נבחר מפני שהוא בית כנסת. לעולם אין לשכוח זאת. אנו עם אחד".