תושבי הדרום התעוררו הבוקר למטח רקטות כבד, שחצה את רף 90 הרקטות נכון לשעה 12:00 בצהריים. במערכת הפוליטית החלו להגיב לסיטואציה ובעיקר לתקוף את מדיניות הממשלה בכל הקשור לאזור הדרום.  

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, אמר בעקבות הירי לדרום: "מזה זמן רב שממשלת ישראל פועלת בחוסר רציפות אסטרטגית הן בתחום הבטחוני - מבצעי  והן בתחום של יצירת מנופים מדיניים וכלכליים. כשחוסר המדיניות והרציפות פוגש את ההיענות לסחטנות של חמאס בשנה האחרונה, הנה אנחנו פוגשים בשבת בבוקר מטחים כבדים על ישראל וסבב סחטנות נוסף.
ממשלת ישראל חייבת לבחור כיוון אסטרטגי החלטי, תקיף ובלתי סחיט. ממשלת ישראל חייבת להשיב את ההרתעה ורק אז לפעול להסדרה ארוכת טווח ללא פשרות ביטחוניות וללא סחטנות. אנחנו סומכים על צה״ל ומחזקים את תושבי יישובי הדרום על איתנותם."

ח"כ משה (בוגי) יעלון, אמר בשבתרבות בבאר שבע: "מדיניות הממשלה היא פשוט כניעה לסחטנות. פרוטקשיין או שוחד - שני הביטויים לא מחמיאים לממשלת ישראל. זה מתחיל ב-15 מיליון דולר אחר כך ב-20 מיליון דולר ולפני הבחירות 40 מיליון דולר כדי שיהיה שקט ועכשיו אנחנו בתקופה רגישה לפני יום העצמאות והאירוויזיון והם יודעים לנצל את זה...כנראה ידרשו מחיר יותר גבוה".

ח"כ הטרי אלון שוסטר, ראש מועצת שער הנגב, שהבוקר העלה גם ציוץ לפיו במהלך ריצת הבוקר היה עד לארבע אזעקות צבע אדום: "במשך 18 שנים תושבי עוטף עזה מפגינים חוסן ואיתנות אל מול ירי הרקטות על היישובים, ושוב הם מצויים במצב של בני ערובה: הן של הפלגים הפלסטיניים והן של מדיניות ממשלתית שגויה, הממשיכה לחזק את החמאס ולהחליש את הרשות הפלסטינית. 
 
"ראש הממשלה אוחז כבר 10 שנים בהגה המדיניות ומפקיר את תושבי העוטף לחסדי החמאס והג'יהאד האיסלמי. עלינו להיות עוצמתיים מול החמאס בהיבט הצבאי, ונדיבים מול האוכלוסיה האזרחית העזתית השבויה גם היא כבת ערובה בידי אותה מדיניות. לא ניתן לדבר על פתרונות ארוכי טווח בעזה ללא חיזוק הרשות הפלסטינית והכנסה של אנשיה אל צמתי השלטון ברצועה. זהו בדיוק היפוך המדיניות שאותה מוביל נתניהו".

יו"ר מרצ, ח״כ תמר זנדברג: ״חיזוק לחברים בעוטף עזה ששוב יושבים בממ״דים תחת מטחי טילים כבדים. גם בשבת הזו אין פיתרון צבאי לסכסוך הזה. פעם אחר פעם מהלכי הסדרה מופרעים ע״י סבב אלימות  ועוד סבב חסר תוחלת הוא לא הפיתרון אלא בדיוק להפך - הפסקת אש אמיתית כולל הצעדים המתחייבים במסגרתה: הקלות הומניטריות והסרת המצור ואז מהלך מדיני משמעותי״.
 
מיכל שיר (ליכוד) הגיבה ואמרה: "הייתי מצפה מראשי כחול לבן, שחזרו לא מזמן מחופשה ממושכת בחו"ל, שינקטו בעת הזאת בגישה ממלכתית ולא ינסו לעשות הון פוליטי ציני על חשבון תושבי הדרום. ראש הממשלה נתניהו פועל יומם וליל לשמירה על ביטחונה של מדינת ישראל. אם אין לכם מה לתרום, לפחות אל תפריעו".
בני גנץ. צילום מסך ערוץ 12, עובדה
בני גנץ. צילום מסך ערוץ 12, עובדה
 
ח"כ עפר שלח הוסיף: "או שלנתניהו אין מדיניות בעזה, או שיש לו - הפקרת תושבי הדרום לטובת חיזוק החמאס, כדי למנוע תהליך מדיני מול הרש״פ. כך או כך, תושבי העוטף הם קורבן של ציניות וחולשה של ראש הממשלה"

ח"כ עמיר פרץ, שר הביטחון לשעבר, התייחס להסלמה בדרום: "עוד בוקר שבת של טילים וריצה למקלטים בעוטף עזה, אשקלון וצפונה ודרג מדיני שאינו מצליח להתמודד וממשיך בנסיונות הכושלים לנהל את המציאות במקום לשנות אותה. מדיניות "ההפרד ומשול" בין עזה ליהודה ושומרון נכשלה ולכן, עם כל הקשיים, צריך לחזור להידברות מול הרשות הפלסטינית בתיאום עם ארה"ב, הקהילה הבינלאומית והמדינות הערביות המתונות".
 
ח"כ מאיר כהן תקף ואמר: "אין חדש תחת הקאסם, מדינת ישראל מאבדת את ההרתעה ורואים את הרפיסות של מי שנתפס כמר ביטחון. לפני הבחירות אנו באנו ממקום אחר, יכול להיות וזו הייתה טעות. כשהתותחים רועמים חשבנו כי לא צריך לתקוף ראש ממשלה. כאשר ראינו שמולנו יש אדם שהממלכתיות היא ממנו והלאה. נתניהו שמציג עצמו כמר ביטחון, מציג רפיסות".