"האירוויזיון, עם כל הכבוד לו, לא יכול להוות שיקול בענייני ביטחון לאומי", כך אומר הבוקר (ראשון), השר לשיתוף פעולה אזורי, חבר הקבינט צחי הנגבי, בראיון בגלי צה"ל. "אני לא מעלה על הדעת שבישיבה של פורום ביטחוני, או גוף המנהל את המלחמה, ייכנס שיקול של אירוע בידור, או אפילו של אירועי יום העצמאות כמו טקס הדלקת המשואות או חידון התנ"ך. הדבר המהותי הוא איך מכים באויב ומחזקים את הביטחון".

הנגבי התייחס לתגובת צה"ל לירי הרקטות מרצועת עזה, ואמר כי "בעזה חווים את התגובה בעוצה רבה, תקפנו מאות מטרות טרור. הירי ממוקד כי אנחנו לא ארגון טרור שמבקש להורג אזרחים באשר הם. אני מניח שהתגובה שלנו תלך ותתעצם. זאת התגובה הכי חזקה מאז צוק איתן".
"אף אחד לא מרוצה כאשר אנחנו נכנסים לסבב שבו מאות אלפי אזרחים עוברים סיוט", הוסיף השר מהליכוד. "אבל אני יודע שהדרג המדיני הנחה את מערכת הביטחון לפעול באופן שהצד השני יצא מהמערכה הזאת כשהוא מבין שהוא טעה והלך שבי אחר אשליות. שמי שנושא באחריות, קרי חמאס, יבין שהמחיר שהוא שילם היה גבוה. שבסופו של דבר הם יגידו 'עשינו טעות'". 

הנגבי הצדיק את המשך הכנסת הדלק לרצועת עזה: אנחנו לא פושעי מלחמה אין לנו עניין שהפגייה בבית החולים בעזה תקרוס או שהייאוש יעטוף את 2 מיליון האומללים שם". הנגבי הגיב גם לטענות נגד העברת הכסף הקטארי: "זאת חלופה לכסף הפלסטיני, אף ישראלי לא משלם אותו. הם קיבלו את הכסף מאבו מאזן והיה שקט 3.5 שנים. אבו מאזן החליט לשחוק אותם כדי שאנחנו נעביר לידיו את עזה. אין לזה קשר להרתעה. מה שקרה ביומיים האחרונים זה שהג'האד האסלאמי מנסה שוב ושוב לגרור את חמאס וישראל לעימות כי הוא מאוד לא מרוצה שהיתה התקדמות בהסדרה". 
הנגבי התייחס גם לטענות על אובדן ההרתעה. "הרתעה היא תמיד דבר חלול, מושג חמקמק, מתכלה וזמני, אבל זה הדבר היחידי שמרחיק אותנו ממלחמה יומיומית", אמר. לדבריו, "הרתעה היא נכונה לשעתה. ארגון טרור לא יכול לחיות אם הוא לא מאיים על ישראל כי אז אין משמעות לקיומו. לחיזבאללה יש 200 אלף טילים, הוא לא איבד את המוטיבציה לפגוע בנו, אבל הוא מורתע כבר 12 שנה. יהיו לנו סבבים מול חיזבאללה, מול דאעש וגם מול הג'יהאד האסלאמי".