חודשיים אחרי הפיוס שלווה בלחיצת יד בין ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר לשעבר וחבר הכנסת הטרי גדעון סער, נראה שהיום (שני) היריבות בין השניים מתודלקת מחדש על רקע הפסקת האש שהושגה הלילה בין ישראל לפלגים הפלסטינים ברצועת עזה. בכירים בליכוד תקפו את סער בעקבות הביקורת שהשמיע נגד הרגיעה שהושגה וטענו כי הוא "רק מנסה להפיל את נתניהו".



"מאז 2015, כשתקף ללא הפסקה את הליכוד וראש הממשלה, לגדעון סער יש רק מטרה אחת: להפיל את ראש הממשלה ויו״ר הליכוד בנימין נתניהו. התירוצים מתחלפים, המטרה לא. בעוד שרבים מתושבי הדרום הביעו את אמונם בראש הממשלה נתניהו, גדעון סער לא נותן אפילו רגע אחד של אשראי לראש הממשלה ומצטרף מיד להתקפות משמאל של בני גנץ ושל צביקה האוזר, עושה דברו של סער שערק לשמאל ושאיתו הוא מתואם לחלוטין", נטען על ידי גורמים בליכוד.



סער ענה בטוויטר להאשמות וטען כי  זה "מגוחך ברמה של עלילת "מזימת המאה". אמשיך לומר את דעותי בנושאים הלאומיים המרכזיים ואף להיאבק עליהן ללא מורא. זאת מהות השליחות שהוטלה עלי ע״י חברי הליכוד".



הדברים החריפים מגיעים כאמור כתגובה על הביקורת שהטיח סער מוקדם יותר במדיניות הממשלה ברצועת עזה. "הפסקת-האש, בנסיבות בה הושגה, נעדרת הישגים לישראל", אמר סער, "טווחי הזמן בין סבבי ההתקפות האלימות על ישראל ואזרחיה הולכים ומתקצרים וארגוני הטרור בעזה מתעצמים ביניהם. המערכה לא נמנעה אלא נדחתה".




לחיצת היד לפני חודשיים. צילום: שרון רביבו



כזכור, העימות המתמשך ביניהם, במהלכו טען נתניהו כי סער חותר יחד עם הנשיא ריבלין להקים ממשלה בראשותו לאחר הבחירות, הוקפא במהלך קמפיין הבחירות, אז לחצו השניים ידיים בכנס בכפר המכבייה.