חבר הכנסת צביקה האוזר (כחול-לבן) ביקר הערב (שני) בתכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM את התנהלות הממשלה בסבב הלחימה האחרון, ואמר: "יש היום שלטון שניצח בבחירות תחת הסיסמה 'ימין חזק'. שכל אחד יחשוב אם זה אכן ימין חזק".

"להפסקת האש יש משמעות אחת שיש להבין אותה בנקודת הזמן הנוכחית - ממשלת ישראל משלימה עם שינוי כללי המשחק והירי על מרכזי אוכלוסייה במדינת ישראל", אמר האוזר בפתח דבריו. "זו האסטרטגיה של האוי,ב וזו האסטרטגיה של הכוח החלש במזרח התיכון, וישראל ככוח החזק במזרח התיכון וכמעצמה אזורית מכילה סיטואציה כזו".

משלימה או השלימה? 
"אין לנו זמן לדבר על כל ציר הזמן. אחרי שלושה שלבים משמעותיים צוק איתן היה צריך להיות הסבב האחרון בו ישראל מוכנה לנסות ולהגיע להסדרים עם חמאס. נקודת שיווי המשקל של צוק איתן קרסה לפני שנה, ובזה היה צריך לסיים את תזת הסבבים ולקבוע עמדה משמעותית. עזה צריכה להיות מפורזת מרקטות שנורות על אזרחים. הרתעה נבחנת ביכולת שלנו להגן על מרכזי אוכלוסייה. ברגע שההרתעה אובדת לנו בדרום, זה משליך על האתגר האמיתי שהוא 200 אלף טילים של חיזבאללה בצפון".



יהיו לנו 500 הרוגים אם ננקה את עזה בעצמנו.

"אחרים דיברו באותו הסגנון לפני מבצע חומת מגן. אז היו מתאבדים ברחובות ישראל ונטען שלא ניתן לנקות את מרכזי הערים ביהודה ושומרון, אלא במחירים בלתי נסבלים. היה אז ראש ממשלה שדפק על השולחן ועד היום ההרתעה של ישראל ביהודה ושומרון נשמרת בעקבות אותה הכרעה מנהיגותית שאמרה 'עד כאן'. אותה תפיסת עולם של חומת מגן צריכה להיות מופעלת בעזה".

לדבריו, "חמאס רוצה להמשיך לשלוט בעזה, ואין היתכנות למצב בו הוא ימשיך לשלוט בה ויהיה ירי על אוכלוסייה. תושבי עוטף עזה הם האוכלוסייה היחידה בעולם שמאותגרת מירי רקטי באופן שגרתי. גם אסד, שכשהזהירו אותו שיבחר אם הוא רוצה את השלטון שלו או בנשק הכימי שלו - רק אז הופסק השימוש בנשק הזה. אין אופציה אחרת. אם אנחנו לא נפרז את עזה אנחנו נשחק ונאבד את ההרתעה ונתמודד בעתיד עם אתגר דו חזיתי של ירי גם מצפון וגם מדרום".

אם בני גנץ היה ראש הממשלה זה מה שהיינו עושים, יורים גם בזמן האירוויזיון?
"גם בני גנץ אמר שאין תוחלת למדיניות הנוכחית. יש היום שלטון שניצח בבחירות תחת הסיסמה 'ימין חזק'. שכל אחד יחשוב אם זה אכן ימין חזק".