לאחר סיום סבב הסלמה נוסף בדרום, המגעים הקואליציוניים לקראת הקמת הממשלה חוזרים לסדר היום של המערכת הפוליטית. מדיווח בחדשות 12, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, צפוי לבקש מנשיא המדינה, ראובן ריבלין, הארכה של שבועיים בעקבות מחלוקות סביב מספר סוגיות מרכזיות. 



לפי הדיווח בחדשות 12, יש התקדמות משמעותית במשא ומתן בנושא חוק הגיוס, זאת לאחר שהליכוד הציעה הצעת פשרה לסיעות החרדיות. עם זאת, עדיין קיימת מחלוקת סביב תיק המשפטים. בהקשר זה, בכאן 11 דווח כי נתניהו העביר הצעה חדשה לסמוטריץ' בדמות תפקיד השר לביטחון הפנים, כולל שותפות מלאה לגבי ניהול מערכת המשפט, כולל פסקת ההתגברות, בינו לבין יריב לוין וחברות בקבינט לו וליו"ר איחוד הימין רפי פרץ.



כמו כן, בחדשות 13 צוין כי לאחר הקמת הממשלה צפוי נתניהו להציע תיק זוטר ביותר לח"כ גדעון סער, זאת בצל ביקורתו החריפה על הסכם הפסקת האש שהושג בין ישראל לבין חמאס והג'יהאד האסלאמי. 

סער ונתניהו. צילום: שרון רביבו
סער ונתניהו. צילום: שרון רביבו


כזכור, הבוקר כתב סער בחשבון הטוויטר שלו כי "הפסקת-האש, בנסיבות בה הושגה, נעדרת הישגים לישראל. טווחי הזמן בין סבבי ההתקפות האלימות על ישראל ואזרחיה הולכים ומתקצרים וארגוני הטרור בעזה מתעצמים ביניהם. המערכה לא נמנעה אלא נדחתה".
 
בכירים בליכוד תקפו את סער בעקבות הביקורת, וטענו כי הוא "רק מנסה להפיל את נתניהו". לדברי גורמים בליכוד, "מאז 2015, כשתקף ללא הפסקה את הליכוד וראש הממשלה, לגדעון סער יש רק מטרה אחת: להפיל את ראש הממשלה ויו״ר הליכוד בנימין נתניהו. התירוצים מתחלפים, המטרה לא. בעוד שרבים מתושבי הדרום הביעו את אמונם בראש הממשלה נתניהו, גדעון סער לא נותן אפילו רגע אחד של אשראי לראש הממשלה ומצטרף מיד להתקפות משמאל של בני גנץ ושל צביקה האוזר, עושה דברו של סער שערק לשמאל ושאיתו הוא מתואם לחלוטין".
 
סער ענה בטוויטר להאשמות וטען כי  זה "מגוחך ברמה של עלילת "מזימת המאה". אמשיך לומר את דעותי בנושאים הלאומיים המרכזיים ואף להיאבק עליהן ללא מורא. זאת מהות השליחות שהוטלה עלי ע״י חברי הליכוד".