תוכנית בהמתנה: השליח האמריקאי למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, חשף הלילה (ראשון) דחייה נוספת ב"עסקת המאה", תוכנית השלום של הבית הלבן למזרח התיכון, זאת שבועות בודדים אחרי הודעה דומה מצד יועצו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ג'ארד קושנר. הדברים נאמרו במהלך ראיון שערך גרינבלאט עם רשת פוקס ניוזז השמרנית, ואמר כי תוכנית המאה לא תפורסם לפני סיום הרכבת הקואליציה בישראל, כלומר לכל הפחות אחרי ה-10 ביוני.



בנוסף לכך התייחס גרינבלט לתוכנית עצמה, אם כי הוא המשיך במדיניות הממשל האמריקאי שלא לדבר על פרטיה, ואמר כי התוכנית תהייה כוללת, ותעסוק בעל הנושאים שעל השולחן - הכלכלים והפוליטיים. "דבר אחד שאותו לא נעשה", טען השליח המיוחד, "לא נתפשר על ביטחון ישראל.  זה לא נכון יהיה לומר שמדובר בתוכנית כלכלית בלבד, זאת תהיה תוכנית כלכלית ופוליטית. היא עוסקת בכל נושאי הליבה, יש לנו פתרונות לכל בעיה, כך שאם אתה נער או בן 100, תוכל לראות את התוצאות של כל דבר, לטוב ולרא, ולקבל מושג על איך ייראה שלום - שעליו הצדדים ידונו", אמר.



גרינבלט תקף את העמדה הפלסטינית, שדוחה את התוכנית האמריקאית עוד לפני פרסומה, והביע תקווה שהנהגת הרשות הפלסטינית תהיה מוכנה לדון בתוכנית. "אני מקווה, למען הפלסטינים שהם יראו את התוכנית", אמר השליח, "אני נפגש עם פלסטינים באופן תדיר והם אומרים לי שהם מתוסכלים מההחלטה הזו. הם מבינים שיהיו דברים שהם לא יאהבו בתוכנית, אבל כועסים על ההנהגה שלהם שלא מוכנה אפילו להסתכל עליה. אם הם ימשיכו במדיניות הדחייה, על חשבון הציבור הפלסטיני, ולא יפעלו באופן מקצועי וקונסטרוקטיבי - שייבושו", סיכם גרינבלט את דבריו.