אבק הכישלון של מפלגת העבודה בבחירות עוד לא שקע, וכבר יש עימות חדש בצמרת. בכירים במפלגה מותחים היום (שני) ביקורת חריפה על יושב הראש, אבי גבאי, בעקבות הקדמת הפריימריז לראשות המפלגה לחודש נובמבר. ההחלטה אותה הביא גבאי התקבלה בהנהלת המפלגה ברוב של 6 תומכים מול 3 מתנגדים וכעת תובא לאישור ועידת המפלגה שתתכנס בתחילת יוני. הבחירות לראשות המפלגה צפויים להתקיים ב-12 בנובמבר.



ח"כ עמיר פרץ הפציר בגבאי לא לנצל את "הרוב הפרוצדורלי" שיש לו בהנהלת המפלגה ולהיענות לדרישתו לקיים בתוך כחודש ועידת בזק שתבחר יו"ר זמני, שלא יתמודד בעתיד על ראשות המפלגה ולא יהיה מועמדה לראשות הממשלה בבחירות הבאות, ולקיים את הפריימריז בעוד כשנתיים. לדברי שר הביטחון לשעבר, "לפריימריז היום אין שום קשר לתחושות ציבוריות. מפלגה לא יכולה לבחור מועמד לראשות הממשלה עכשיו לעוד ארבע שנים. בוא נקיים ועידת בזק שבה נבחר יו"ר זמני לשנה או שנתיים, בינתיים ניתן למפלגה להתאוורר ולהשתקם ורק אחר כך נבחר את מועמדנו לבחירות הבאות", אמר פרץ.





"לעשות עכשיו פריימריז? אתה רואה אנשים באים להתעניין בחוגי בית בפריימריז של מפלגת העבודה? זה מנותק לחלוטין מהמציאות", הוסיף פרץ. "אתה רואה מתפקדים נוהרים בהמוניהם לקלפיות? זאת החמצה מאוד גדולה. אם היו בחירות באופק ניחא. לכן צריך שלב שיקום ובשלב שני לבחור את המועמד שהמפלגה תהיה פתוחה יותר. אני לא חושב שהיום מישהו יגלה עניין במפלגה. לדעתי אנו פשוט מחמיצים מהלך שיכול להיות מהלך חשוב אבל לא יכול להתחרש עכשיו. שום חברה שאיבדה 70% ממניותיה לא מעמידה עצמה למכירה במצב כזה".



פרץ טען כלפי גבאי כי "בדרך פרוצדורלית באמצעות הרוב שיש לו בהנהלה אתה מונע אפשרות לקיים הצבעה חשאית במפלגה. במצב משברי כזה תן לכל מי שרוצה להביא לוועידה הצעה אחרת ומה שיוחלט כולנו נכבד".



גם מזכ"ל העבודה ערן חרמוני יצא נגד קיום פריימריז בחודש נובמבר ואמר לגבאי: "אתה מתנהג כמו בחצר ביזנטית. אתה חוסם את הדמוקרטיה במפלגה. אתה הורג את הדמוקרטיה ומונע מאנשים להעלות הצעות נגדיות. לא הפקת שום לקח מהבחירות ואתה מתנהל כאילו לא קרה כלום".



למרות הביקורת הנהלת המפלגה אישרה, כאמור, את הצעת גבאי לקיים פריימריז ולכנס עוד קודם לכן את ועידת המפלגה כדי לאשר את ההחלטה ולקבוע מועד לבחירות המקדימות לראשות המפלגה.



ח"כ פרץ אמר בתגובה כי הוא שוקל לגייס את החתימות כדי להעלות את ההצעה הנגדית שהביא להצבעה בוועידה. מקורבי גבאי אמרו כי "כל חברי הכנסת של הסיעה למעט עמיר פרץ תומכים בהקדמת הפריימריז, שהכוונה היא שכלל מתפקדי המפלגה ולא עסקנים וחברי ועידה יבחרו את יו"ר המפלגה הבא".