על רקע טענת היועמ"ש לפיה פרקליטי נתניהו סירבו לקבל את חומרי חקירותיו בתיקים 1,000, 2,000 ו-4,000, אמרו הערב (שני) גורמים בפרקליטות לחדשות 13 כי "אם נתניהו לא יגיע לשימוע, יוגש למחרת כתב אישום נגדו". בתוך כך, מתגברת הערכה שפרקליטיו יתפטרו מהתיק, זאת על רקע נושאי שכר הטרחה שלהם והסירוב לקבל את החומרים.

גורמים בפרקליטות מסרו לחדשות 13 כי "אם נתניהו ירצה - ייקח את החומרים. לא ירצה - לא ייקח. זו כבר בעיה שלו. לא יגיע לשימוע? יום לאחר מכן נגיש את כתב האישום. הוא עושה צחוק מהמערכת".

גורם במערכת האכיפה, שצוטט בכאן 11, הוסיף: "נמאס מהקרקס הזה, צריך לגדוע אותו". לפי הדיווח בתאגיד השידור הציבורי, בפרקליטות שוקלים להגיש כתב אישום ראשון נגד נתניהו בתיק 1,000 גם בלי שימוע, זאת מכיווון שבתיק זה אין נאשמים נוספים, בעוד שבתיקים אחרים יש בעיה כיוון שאלוביץ' ואשתו איריס מבקשים לקיים שימוע. 

פרקליטיו של נתניהו הגישו בערב יום הזיכרון בקשה ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בקשה לדחות את השימוע בעניינו. הבקשה לארכה בה לאור הכמות של חומר הראיות, שלטענת פרקליטי נתניהו, היא גדולה מדי מכדי שיוכלו לעבור עליה עד מועד השימוע.

מנדלבליט הודיע בעבר כי השימוע לראש הממשלה ייערך לא יאוחר מה-10 ביולי, ללא קשר לעובדה שעורכי דינו של ראש הממשלה לא קיבלו את שכרם. עורכי הדין ביקשו לפני כחודשיים להימנע ממסירתם של חומרי החקירה בתיקים הקשורים לראש הממשלה לידיהם של החשודים בתיקים אלו, עד לאחר מועד הבחירות, בשל חשש מפני הדלפות של חומרים לאמצעי התקשורת, שישפיעו לטענתם על ציבור הבוחרים. בפנייתם אז הדגישו הסנגורים כי מדובר ב"דחייה קצרה של כ-40 יום בלבד במסירת החומרים". היועמ"ש נעתר לבקשה והשהה את מסירת חומרי החקירה עד ליום אחרי הבחירות - 10 באפריל.
 
כזכור, ב-28 בפברואר פרסם היועמ"ש את החלטתו לגבי תיקי החקירות נגד נתניהו וקבע כי הוא יעמוד לדין, בכפוף לשימוע, בגין שוחד בתיק 4,000 ובגין הפרת אמונים בתיקי 1,000 ו-2,000.