באיראן סיפקו הבוקר (שלישי) תגובה מקורית להאשמות נגדה בגין פגיעה במכליות נפט, סמוך לחופי איחוד האמירויות. דובר הפרלמנט האיראני, בהרוז נמאטי, הסביר כי המתקפה המדוברת היא תוצאה של "תעלול ישראלי". פקיד אמריקאי אנונימי אמר אתמול כי "לפי ההערכה הראשונית, איראן או קבוצות הנתמכות על ידי איראן יצרו ארבעה חורים במיכליות שחנו במפרץ עומאן". 

שר האנרגיה של סעודיה, חאליד אל פתיח, אמר כי שתיים מתוך ארבע הספינות שהותקפו אמש ליד איחוד האמירויות היו בבעלות מדינתו, וכי הן היו מכליות נפט. עוד ציין אל פתיח כי התקיפה גרמה ל"נזק משמעותי" למכליות, וכי אין נפגעים ולא חלה דליפה באחת מהן. אחת מהמכליות הייתה אמורה להעמיס נפט בסעודיה ולהוביל אותו לארה"ב. 
דובר משרד החוץ של איראן כינה לפני יממה את ההתקפות על הספינות ליד חופי פוג'יירה שבאיחוד האמירויות "מדאיגות ונוראיות", וקרא לחקירתן. הדובר, עבאס מוסאווי, אמר לסוכנות הידיעות האיראנית איסנ"א כי "לתקריות כאלה יש השפעה שלילית על ביטחון התחבורה הימית", וקרא למדינות האזור להיות "ערניות נגד מזימות של סוכנים זרים לערער את היציבות".

כזכור, משרד החוץ של איחוד האמירויות גינה את הפגיעה בארבע ספינות מסחריות על גבול המים הטריטוריאליים וכינה זאת "התפתחות מסוכנת". על פי ההודעה הרשמית, ארבע ספינות מסחריות בבעלויות זרות, נפגעו סמוך למים הטריטוריאליים של האמירויות. 
בהודעה של משרד החוץ המקומי לא נמסר מי סיכן את האניות, אך נאמר כי "סיכון אניות המסחר והצוותים שלהן מהווה התפתחות מסוכנת. על הקהילה הבינלאומית לעשות הכל על מנת לשמור על תנועת האניות בים, ולמנוע את האיום על הביטחון והשלום הבינלאומיים".