פרסום ראשון: ח"כ עופר כסיף (חדש-תעל) שבר היום (שלישי) שיא. הוא ספג תלונה לוועדת האתיקה של הכנסת מעורך הדין איתמר בן גביר (עוצמה יהודית) בעקבות נאום הבכורה שלו בו טען כי משנתו של הרב קוק הייתה נגועה בתורת הגזע.



ח"כ כסיף אמר בנאום הבכורה כי "צדק הרב אברהם יצחק הכהן קוק כאשר כתב שהאנושות ראויה כי תתאחד כולה למשפחה אחת, ויחדלו אז כל התׅגרות וכל המידות הרעות היוצאות מחילוקי עמים וגבולותיהם, אבל משנתו נגועה הייתה מיסודה בתורת גזע מבישה ששמה לה את הקולקטיב היהודי כעליון על פני שאר העמים, כראשון בהיררכיה מדומיינת".



בשלב זה קטע אותו יו"ר הישיבה, ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) שביקש ממנו לחזור בו מדבריו ואמר גם כי "אף חבר כנסת ערבי לא היה מתבטא כך". ח"כ כסיף סרב לחזור בו והמשיך בנאומו.



"מובן מאליו שהתכנית הפוליטית שנגזרה ממשנה נוראית זו, ואשר למרבה החרפה קנתה לה אחיזה במסדרונות השלטון בואכה לשכת ראש הממשלה, סותרת במהותה כל כבוד אנושי. למעשה, שום היררכיה (גזעית, לאומית, מגדרית, או מעמדית) לא יכולה לכבד את האדם ולראותו כחלק מעיקר אנושי", אמר.



"רק שוויון אמיתי, עמוק ומלא יכול לבטא כבוד שכזה ולהבטיח את מימושו הלכה למעשה. לכך נדרשת משנה פוליטית מקיפה: אידיאולוגיה ופרקטיקה מהפכניות השמות את האדם במרכז – לא את הלאום, לא את המדינה, לא את האדמה, לא את הדת. את האדם באשר הוא אדם. את זה מצאתי כבר לפני שנים בסוציאליזם המרקסיסטי". בתם הנאום דרש ח"כ אייכלר למחוק את הדברים מהפרוטוקול.



מיד לאחר מכן הודיע בן גביר מעוצמה יהודית באיחוד מפלגות הימין, כי יגיש תלונה לוועדת האתיקה של הכנסת נגד עופר כסיף, משום "שביזה בנאומו הראשון בכנסת את הרב אברהם יצחק הכהן קוק".



בתלונתו כתב עו"ד בן גביר כי "מעבר לבורות שכסיף מגלה ומעבר לעובדה שאדם כמוהו לא ראוי לתואר ד"ר וכדאי לו לקרוא ספר של הרב קוק לפני שהוא פוצה את פיו, הרי שעצם העובדה שכסיף מרשה לעצמו לבזות את אחד מגדולי הרבנים החשובים שהיו לנו במהלך הדורות ושהרבה בזכותו אנחנו כאן, היא בבחינת התנהגות שאינה הולמת חבר כנסת. להבדיל אלף אלפי הבדלות, כסיף לא היה מעז לתקוף מעל דוכן הכנסת איש דת מוסלמי או נוצרי והפגיעה במורנו ורבנו, הרב קוק, היא צעד שאסור לשתוק עליו ועל וועדת האתיקה להתערב ולהעניש את כסיף".



בן גביר גם הזכיר שהוא היה הראשון שביקש לפסול את כסיף, אך בית המשפט העליון הגן על כסיף ועל יתר שונאי ישראל בכנסת. יצוין כי בתגובה לדבריו של ח"כ כסיף נטש יו"ר מפלגת איחוד מפלגות הימין, הרב רפי פרץ, את אולם המליאה. אחר כך אמר בתגובה: "הרב קוק זצ"ל הוא מאורנו ואבי תורת גאולת ישראל. אין אדם שגילה רגישות והקשבה לעולם ולאדם בדורות האחרונים כמו הרב קוק. לקרוא לו גזען זו בורות ובושה".



הרב רפי פרץ התייחס לאירוע: "לפני מספר דקות יצאתי במחאה מאולם מליאת הכנסת לאחר שחה"כ עופר כסיף כינה את הרב קוק זצ"ל גזען. הרב קוק היה מגדולי הדורות האחרונים שקמו לנו ואבי תורת ארץ ישראל. הוא אחד מהאורות הגדולים שאנחנו זוכים ללמוד מתורתם העמוקה את הקשר הנצחי שלנו לארץ ישראל, לכבוד האדם ולמחויבות שלנו לתורת ישראל". 
חה"כ מוטי יוגב, מספר 3 ברשימת איחוד מפלגות הימין ויוזם החוק להנצחת הרב קוק בכנסת הקודמת, קרא להעבירו בכנסת הנוכחית וגיבה את יציאתו של הרב רפי פרץ מאולם המליאה: "אילולא נאורות בית המשפט העליון, עופר כסיף כלל לא היה נבחר לכנסת. ביזוי גדולי ישראל מוטל לפתחם של שופטי בית המשפט העליון. הרב קוק מגדולי חכמי ישראל בדורות האחרונים, אוהב עם ואדם. לא נעבור על כך בשתיקה. סור מרע, כפי שעשה ח"כ הרב פרץ, בכוונתי להחרים את עופר כסיף עד שיסולק ממשכן הכנסת".
חברת הכנסת עידית סילמן התייחסה גם היא להתבטאויותיו של חבר הכנסת כסיף הערב במליאה: "חבר הכנסת כסיף, אתה חדש בכנסת ממש כמוני. אוכל לומר לך בכנות שאני רואה לנגד עיני את השליחות למען אלו ששלחו אותי, לרווחתם ולשגשוגם יחד עם כלל אזרחי ישראל. אם לשפוט מהדברים שאמרת היום ובהם קשרת את תורת הרב קוק לתורת הגזע, ניתן להבין דבר ברור: לא באת לפעול למען שולחיך. לא לשפר את איכות חייהם, לא לעשיה למען חינוך, בריאות או תרבות, לא לשיפור מעמדם בחברה הישראלית ולא למען שום עניין שייטיב עמם בעתיד. מטרתך היא זריעת מדון והפיכתך והפיכת שולחיך למצורעים בעיני הציבור הישראלי, בכך הנך מועל בשליחותך."