חומרי החקירה בפרשות נתניהו השונות הועברו היום (שלישי) לפרקליטיו של ראש הממשלה, לאחר סאגה ארוכה בה לא הגיעו לאסוף אותם. כעת, צפוי צוות ההגנה של נתניהו להיערך לשימוע, שאמור להתקיים בחדוש יולי, ויבקש ככל הנראה לדחות אותו במספר שבועות. ברקע זאת, גורמים המעורים בפרטים חשפו הערב חומרים מתוך תיק 1000, המכונה גם "פרשת המתנות", במסגרתו חשוד נתניהו בקבלת טובות הנאה מאנשי העסקים ג'יימס פאקר וארנון מילצ'ן, המוערכים בכמיליון שקלים.



על פי הגורמים, מחומרי החקירה עולה כי בערב יום הזיכרון של שנת 2016 התקשר ראש הממשלה מספר פעמים לעוזרת האישית של ארנון מילצ'ן וביקש ממנה אספקה של סיגרים - כל זאת בזמן הטקסים שהתקיימו ברחבי הארץ ובחלקם השתתף גם נתניהו. 



עוד נמסר, כי בקיץ 2016, בזמן ששהה נתניהו בביתו של המיליארד ג'יימס פאקר בקיסריה יחד עם רעייתו שרה ובנו יאיר, תקפו מטוסי צה"ל ברצועת עזה. מחומרי החקירה עולה כי תוך כדי התקיפות, נתניהו פנה לפאקר וביקש שידאג לעבודה לחבר של בנו יאיר. 



לא הכחיש או אישר את הדיווח. יאיר נתניהו. צילום: פלאש 90


בתגובה לדברים, מסרו ראש הממשלה נתניהו ובנו יאיר תגובות חריפות, בהן טענו כי מדובר בהדלפות לא חוקיות מהחקירה. יש לציין, כי השניים לא הכחישו או אישרו את הפרטים. 

מטעמו של ראש הממשלה נתניהו נמסר: "כל הכבוד לפרקליטות שהצליחו להתגבר על ייצרם, והתאפקו עם ההדלפות הלא חוקיות, חמש שעות אחרי איסוף החומרים על ידי פרקליטי ראש הממשלה, לפני שהדליפו מתוכם. מדובר בשיפור משמעותי מהפעמים הקודמות, אז הם הדליפו עוד לפני שהחומרים בכלל הגיעו לידינו".

יאיר נתניהו תקף בחשבון הטוויטר שלו וטען בתגובה: "לא זה לא אמיתי. בתור נקמה על שחשפתי את ניגוד העניינים בינו לבין אשתו עדי, דוברת הפרקליטות,  אביעד גליקמן משתמש בקשריו הפליליים עם הפרקליטות כדי לנקום בי ומביא רסיסי רכילויות שקשורות אלי (באופן סלקטיבי מאלפי שעות תמלול מסע הציד שלהם) ומשתמש בבמה של ערוץ 13 כאמצעי נקמה פרטי".



מוקדם יותר היום דווח כי ראש הממשלה נתניהו שילם לעו"ד עמית חדד מקדמה לשכר הטרחה על עבודתו, אולם ככל הנראה שכרם של הפרקליטים האחרים עדיין לא שולם והם אף עשויים להתפטר מתפקידם. חדד אסף כאמור את חומרי החקירה בפרשות נתניהו,