ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר הערב (שלישי) במהלך טקס שהתקיים במלון מצודת דוד בירושלים, לציון שנה למעבר שגרירות ארצות הברית לירושלים כי "אני מאמין שישראל וכל המדינות באזור צריכות לעמוד ביחד עם ארה"ב נגד התוקפנות האיראנית". נתניהו הוסיף: "יש פריחה חדשה ותחייה חדשה של היחסים בינינו ובין רבים משכנינו הערבים ומדינות מוסלמיות לא ערביות רבות. עלינו להמשיך לחזק את מדינת ישראל ואת הברית החשובה עם אמריקה".
 
ראש הממשלה והשגריר האמריקאי בישראל דיוויד פרידמן כתבו את האותיות האחרונות במזוזה שתוצב במעון הרשמי של השגריר בירושלים, והסירו יחד את הלוט מעל שלט המעון החדש. באירוע השתתפו גם רעיית נשיא גואטמלה הגב׳ פטריסיה מוראלס המבקרת בימים אלה בישראל ושגריר גואטמלה בישראל מריו בוקרו.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס גם הוא למועד המיוחד וצייץ: "היום אנחנו מציינים את יום השנה להעברת שגרירות ארצות הברית לירושלים. השגרירות היפה שלנו עומדת, כתזכורת ליחסינו עם ישראל ולחשיבות השמירה על ההבטחה והעמידה למען האמת". 
באירוע שהתקיים בירושלים נכח גם השגריר האמריקאי דיוויד פרידמן. "כל התחזיות על כך שתהיה אלימות בעקבות העברת השגרירות לירושלים התבדו", אמר, "האלימות שהיתה בעזה באותו יום היתה קשורה ליחסים בין חמאס לרשות הפלסטינית". הוא הוסיף: "אנחנו צריכים להמשיך להיות עם הרגל כל הזמן על הגז, יש עוד הרבה לעשות כדי לחזק את היחסים עם ישראלים. צריך להביא רעיונות נועזים כדי לחזק את הקשר הזה".
בהמשך דבריו, השגריר ציין כי "החששות שלנו בנוגע לפתיחת השגרירות התבדו - השמש זרחה למחרת". הוא הסביר: "עשינו משהו שלא קרה הרבה זמן. יצרנו מקדש חדש בעיר העתיקה בירושלים, ואנו גאים בו מאוד". פרידמן סיכם: "לישראל יש נכס חשוב - ישראל היא בצד של אלוהים".