ראש הממשלה בנימין נתניהו יזומן לקרוב להשתתף בדיון במליאה, שיזמו 51 חברי כנסת מסיעות האופוזיציה, בנושא "החקיקה לחיסול הדמוקרטיה" על רקע הכוונה לקדם את חוק החסינות ופסקת ההתגברות. על הבקשה לכינוס הדיון חתמו חברי כנסת מסיעות כחול לבן, מרצ, העבודה וחד"ש-תע"ל והוא מסתמך על סעיף המאפשר ל-40 חברי כנסת לזמן את ראש הממשלה לדיון שבו יהיה חייב להיות נוכח לכל אורכו ולהשיב בסיומו לדוברים. את המועד לדיון יקבע יושב ראש הכנסת, יולי אדלשטיין, בתיאום עם לשכת ראש הממשלה.



בהודעה שפרסמו היום סיעות האופוזיציה נאמר כי "ראש הממשלה מבקש לגרור את מדינת ישראל לחקיקה שבה השליט חסין בפני החוק תוך רמיסת בית המשפט, בניית קואליציה שהיא עיר מקלט לעבירות פליליות ודריסת ערכי הדמוקרטיה לטובת ענייניו האישיים".



בהודעה נאמר כי הדיון המיוחד יתמקד יתמקד בחוקי החסינות ובפסקת ההתגברות. "האופוזיציה תחייב את נתניהו להגיע למליאת הכנסת ולהשיב האם ראש ממשלה עם שלושה כתבי אישום חשוב יותר מהדמוקרטיה הישראלית".



לקראת הדיון אמרה יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג: "למכירה הפומבית שעורך נתניהו למדינת ישראל לטובת המתנחלים והמספחים יש מחיר והוא ממשלת חסינות שתתן מילוט לעבריין עם שלושה כתבי אישום חמורים. נתניהו אולי קיבל מנדט להקים ממשלה, אבל זה לא צ'ק פתוח להחליף את האינטרס הציבורי באינטרסים האישים שלו".



ח"כ איציק שמולי, יו"ר סיעת העבודה, אמר כי "חברו להם המושחתים מזה והמשיחיים מזה לפקודת חיסול על ביהמ"ש העליון ועל הדמוקרטיה. אלה רוצים כרטיס מילוט מהכלא, ואלה רוצים מסלול כניסה לאפרטהייד. בשני המקרים מוסדות החוק והמשפט ניצבים בדרך ומיטוטם יהפוך את ישראל לדמוקטטורה נוסח טורקיה, שבה השלטון עליון מעל לכל. לא ניתן לזה לקרות".



יו״ר סיעת כחול לבן, ח״כ אבי ניסנקורן, אמר בעקבות זימון נתניהו לדיון במליאה: ״כחול לבן תוביל את המאבק לשמירה על שלטון החוק בישראל. במקום להתעסק בחיים של האזרחים, ביבי מנצל לרעה את תפקידו כדי להפוך את הדמוקרטיה המפוארת שלנו למדינת שחיתות".



שר המדע אופיר אקוניס התייחס היום בדיון במליאת הכנסת להתקפות האופוזיציה ואמר: ״לתחזיות השבר האפוקליפטיות על סופה של הדמוקרטיה וסופה של המדינה, אין מקום. הן חסרות שחר, מיותרות ומסוכנות. אף אחד לא הגיע לכנסת והשתלט עליה. אנחנו כאן בפתק הבוחר והעם אמר את דברו בצורה ברורה״.