בעוד המשא ומתן הקואליציוני תקוע, בליכוד מבקשים לקדם את חקיקת "התופינים" ולהביא לאישור מליאת הכנסת כבר בשבוע הבא את הצעת החוק שתאפשר מינוי בלתי מוגבל של שרים וסגני שרים. אמש גם נדחתה בפעם השנייה בתוך יומיים ישיבה בין צוותי המשא ומתן של הליכוד ויהדות התורה. זאת בשל חילוקי דעות בתוך המפלגה החרדית בין שני הפלגים המרכיבים אותה בנושא חוק הגיוס. 
אתמול הפיצה המשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד דינה זילבר את תזכיר החוק למינוי בלתי מוגבל של שרים בין משרדי הממשלה השונים - לקראת הצבעה עליו בקריאה ראשונה ביום שני הקרוב. מאחר שוועדת החוקה של הכנסת טרם הוקמה, תוכן הצעת החוק יוכן להצבעה בוועדה המסדרת בראשות ח"כ מיקי זוהר (הליכוד).
כבר עכשיו ברור כי בממשלה הקרובה יכהנו יותר מ־26 שרים. בשנת 2014 חוקקה הכנסת את החוק שהגביל את מספר השרים ל־19 בלבד ואת מספר הסגנים לארבעה. בכנסת הקודמת בוטל זמנית החוק באמצעות הוראת שעה מיוחדת, כדי לאפשר לנתניהו להגדיל את הרכב ממשלתו. כעת בכוונת הממשלה להסיר באופן קבוע את המגבלה. אישור החוק בקריאה שנייה ושלישית מתוכנן לעוד שבועיים.

באופוזיציה עורכים גיוס כללי כדי לנסות להקשות על הממשלה את העברת החוק. ח"כ יאיר לפיד (כחול לבן) צייץ אתמול: "הנה מתחילה המכירה הפומבית הגדולה. שרים בלי הגבלה! מה אכפת להם, זה רק כספי המיסים שלנו שיממנו שרים שלא צריך, משרדים שלא צריך וצוותים שלא צריך. חשבתם שלמכירת הדמוקרטיה לא יהיה תג מחיר? ובכן הנה ההתחלה שלו".
יו"ר מרצ ח"כ תמר זנדברג אמרה: "הניסיון לשנות חוק יסוד רק לצורך מכירת החיסול שמתכנן נתניהו הוא עוד פרומו למה שמתכננת לנו הממשלה הקרובה. מכירת חיסול של ישראל תמורת חסינות לנתניהו".
אמש, בטקס לציון 100 שנה למותו של אהרן אהרנסון, התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לדרישות השותפות הקואליציוניות: "סיעה אחת עם ארבעה ח"כים ביקשה תפקיד אחד לכל חבר כנסת שלה", אמר נתניהו והוסיף בעקיצה: "וגם הציגו דרישות תקציביות 'סבירות' אם היה לנו תקציב כמו של ארצות הברית. אבל אין לנו ואנחנו לא יכולים למוטט את כלכלת ישראל ותקציב המדינה". 
בתוך כך, דחה אתמול יו"ר מפלגת ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן בדף הפייסבוק שלו טענות שהופנו כלפיו מיהדות התורה כאילו הוא מתכוון להפיל את ממשלת הימין בראשות נתניהו. "ביומיים האחרונים שמעתי אין ספור איומים מצד הח"כים החרדים בנוסח: נלך לבחירות חוזרות או נקים ממשלה בלי ישראל ביתנו", כתב ליברמן. "אני מצטער שבמקום לנהל שיח ענייני, המפלגות החרדיות בחרו דווקא להתגרות, להשתלח ולאיים. ישראל ביתנו בעד מדינה יהודית אבל נגד מדינת הלכה".

"ולגופו של עניין", הוסיף ליברמן, "ברמה העקרונית אני מתנגד לממשלת אחדות לאומית במצבי שגרה, מאחר שממשלה כזאת מיד תהפוך לממשלת שיתוק לאומי. את ממשלות האחדות חייבים להקים אך רק ברגעי משבר אמיתיים, ביטחוניים או כלכליים. גם בנושא מועמד אלטרנטיבי להרכבת ממשלה - לא נתמוך באף מועמד אחר חוץ מנתניהו, לא מתוך הליכוד ולא מחוץ לליכוד".