ח"כ עמיר פרץ פתח אתמול בניסיון להחתים כאלף מחברי ועידת מפלגת העבודה על דרישה לקיים בוועידת המפלגה, שתכונס בקרוב, הצבעה חשאית על דרישתו לבחור יו"ר זמני למפלגה, במקום אבי גבאי, ולדחות את הפריימריז לראשות העבודה לעוד כשנתיים. היוזמה באה על רקע החלטת הנהלת מפלגת העבודה מהשבוע שעבר לקיים כבר בחודש נובמבר הקרוב פריימריז לראשות המפלגה. ועידת המפלגה אמורה להתכנס קודם לכן כדי לאשר את ההחלטה, אולם פרץ דורש להעלות בוועידה את הצעתו להצבעה חשאית. 
מנגד, באיגרת ששלח ח"כ גבאי לחברי העבודה הוא כתב: "התנגדתי להצעות חלופיות שהועלו לבחירת יושב ראש במסגרת ועידת המפלגה או בכל מוסד מצומצם אחר. 60 אלף חברי מפלגה העבודה הם אלה שצריכים להכריע כעת בידי מי להפקיד את הובלת המפלגה. אני מקווה ומאמין שתהליך הפריימריז יוסיף חברים, יחדש ויחזיר למפלגה את המעמד הציבורי הנדרש לה כדי להתמודד עם קואליציית נתניהו הבאה - כזאת שתעשה הכל על מנת למחוק כל זכר וסימן לדמוקרטיה בישראל".
לאחר שראש המוסד לשעבר דני יתום הודיע שלשום כי הוא שוקל להתמודד בפריימריז הקרובים על תפקיד יו"ר מפלגת העבודה, הוא הסביר אתמול ל"מעריב" את שיקוליו: "אני מוטרד מפני מה שאני רואה שמתרחש במדינה בהובלת נתניהו וממשלת הימין הקיצונית שהוא בונה ושעלולה לגרום למדינה נזק הרבה יותר גדול מהממשלה הנוכחית. אני גם מוטרד מהניסיונות של נתניהו וממשלת הימין הקיצונית לפגוע במעמד בית המשפט העליון, דרך מעמד היועץ המשפטי לממשלה ועד לפגיעה בזכויות הפרט כתוצאה מהניסיונות לקדם את חוק החסינות ואת פסקת ההתגברות".

בתחום המדיני־ביטחוני חושש יתום מפני מצב שבו תוביל ממשלת נתניהו להתמוטטות כוללת של הרשות הפלסטינית. "בעוד שהוא מנהל שיח ושיג עם החמאס, הוא מסרב להיכנס למשא ומתן מדיני עם הרשות הפלסטינית ומעדיף ללכת למהלך של סיפוח, שיהיה אסון למדינת ישראל ויפגע באופיה היהודי והדמוקרטי".
יתום, שכיהן בעבר כחבר כנסת מטעם העבודה ואף ניסה להתמודד על תפקיד היו"ר מול אהוד ברק, אמר כי הוא מאמין ביכולתו לשקם את המפלגה. "חלק גדול מהאנשים שתמכו בנו בעבר הלכו לכחול לבן, אבל להערכתי הם יתאיישו מהם מהר מאוד, שכן היא לא מצליחה להוות אופוזיציה לוחמת ועל כן הקולות שנדדו אליהם ישובו אלינו הביתה".
לדבריו, הוא יהיה מוכן להתמודד על תפקיד יו"ר קבוע ולא זמני. אם אכן יחליט יתום להתמודד, הוא עשוי למצוא מולו את אלוף במיל' טל רוסו, עמיר פרץ, איתן כבל, סתיו שפיר ואחרים.