על רקע הדיווחים כי עקב הקשיים במשא ומתן הקואליציוני יפעל ראש הממשלה בנימין נתניהו להקמת קואליציה של 60 חברי כנסת בתמיכה של ישראל ביתנו, אומרים גורמים במפלגה בשיחה עם מעריב אונליין כי "קודם כל לגבי כל הספינים, בעניין קואליציית 60 הח"כים, שיהיה ברור, אם אנחנו לא בקואליציה אנחנו מצביעים נגדה חד וחלק".



עוד הוסיפו הגורמים כי "קיבלנו החלטה להרגיע את השטח, ליברמן הורה לחברי הסיעה לא להתראיין. קיבלנו פנייה מהשר זאב אלקין ונשאלנו אם נתמוך בהגדלת מספר השרים והחוק הנורווגי בשבוע הבא ואמרנו שבוודאי. גם אמרנו לליכוד שנתמוך בכל מועמד שלהם לתפקיד מבקר המדינה".



במפלגה ניסו להסביר את הרציונאל להרגעת הרוחות ואמרו כי "אנחנו מנסים להראות שיש לנו רצון, אבל שיהיה ברור שאנחנו לא יכולים לוותר על הכל.


החרדים דיברו כל הזמן על 'תיקונים מינוריים' בחוק הגיוס. ממה שהבנו הם הגישו לליכוד מגילת אסתר שלמה. אנחנו בכל מקרה היינו מתנגדים לחוק גיוס מתוקן. יש שם ניסיון לרוקן את החוק מתוקף ואנחנו לזה לא נסכים".



בנוגע לאפשרות חזרתו של ליברמן למשרד הביטחון מה שישיב את בעיית עזה לפתחו אמרו במפלגה כי "בנושא עזה, ידוע שלרה"מ יש גישה אחת ולליברמן גישה מסוימת. פשוט צריך להגיע בהסכם ברור וכתוב מדיניות בהסכמה".



"בשורה התחתונה", סיכמו במפלגתו של ליברמן, "אנחנו עושים הכל כדי להרגיע את הרוחות ולהשאיר הכל באופן ענייני, יעיל, בלי אמוציות. נעשה את המקסימום שהמו'מ יצליח אבל אין לנו שום כוונה לוותר".