העיתונאית הכווייתית פג'ר א-סעיד צייצה בחשבון הטוויטר שלה כי הנשיא המצרי המודח, חוסני מובארק, אישר באוזניה כי אשרף מרואן לא היה מרגל לטובת ישראל, ולמעשה היה סוכן כפול שהעביר ידיעות שגויות למודיעין הישראלי והיתל בו. מובראק חשף גם פרטים נוספים על מלחמת יום הכיפורים - או מלחמת אוקטובר, כפי שהיא מכונה במצרים.


א-סעיד ראיינה את הנשיא המצרי לשעבר מובארק בראיון מקיף שיתפרסם ביום שני בעיתון "אל-אנבא". במהלך השיחה עמו, התייחס מובארק לסוגיה השנויה במחלוקת שעלתה לדיון נרחב לאחר מותו בנסיבות מסתוריות של מרואן בלונדון, כמי שהיה הסוכן המצרי הבכיר ערב מלחמת יום הכיפורים.

במהלך הראיון, אמר מובארק לא-סעייד כי "כעדות למען ההיסטוריה, אשרף מרואן לא היה מרגל למען ישראל. סאדאת הוא זה שניקה אותו בפניי מכל חשד, ואמר כי הוא מעביר באמצעותו מידע כוזב לאלו שסברו שגייסו אותו עבורם".

הראיון עם מובראק. צילום: רשתות ערביות

 

בראיון המקיף התייחס מובארק גם לפלישה של עיראק לכוויית, ההשלכות של "עסקת המאה" של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, השבת חצי האי סיני במסגרת הסכם השלום עם ישראל והשפעתן של ארצות הברית ורוסיה על המזרח התיכון. 

כידוע, אשרף מרואן היה חתנו של נשיא מצרים נאצר, ושימש גם כיועץ קרוב של הנשיא סאדאת. ישנן מספר גרסאות באשר לשיתוף הפעולה בינו לבין ישראל לאורך השנים, שכן ישנם הטוענים כי היה סוכן כפול ואחרים הטוענים כי היה מרגל ישראלי יוצא מן הכלל, שהעביר ערב מלחמת יום הכיפורים ידיעות חשובות על ההכנות המצריות למלחמה ואפילו את המועד בו תפרוץ.
 

ב-27 ליוני 2007 נמצא מרואן ללא רוח חיים על הרצפה מתחת למרפסת דירתו בעיר לונדון. לא ידוע האם נפל, קפץ או נדחף מן המרפסת. גם במקרה זה, ישנן גרסאות סותרות באשר לאחראים למותו - כאשר בעוד רעייתו של מרואן האשימה את "המוסד" הישראלי, מקורות במשטרת לונדון טענו כי ייתכן ונרצח בידי סוכנים מצרים כנקמה על כך שריגל למען ישראל. לאחר מותו, טען מובראק כי השמועות שריגל למען ישראל הן שקר.



בספטמבר 2018 עלה לאקרנים סרט בשם "המלאך", המבוסס על ספרו של אורי בר-יוסף, "המלאך: אשרף מרואן, המוסד והפתעת מלחמת יום הכיפורים".