חברת הכנסת הטרייה מיכל שיר (ליכוד) הולכת בעקבות גדעון סער והודיעה כי היא מתנגדת לחקיקת התיקון לחוק החסינות. "היום, יום השנה למהפך 77, אני מקשיבה לנאומו הראשון של בגין בזמן הקמת המדינה. דבריו רלוונטיים מתמיד. הליכוד היא תנועה דמוקרטית, בניגוד לאלו המעבירים עלינו ביקורת. ריבוי דעות אינו חסרון אלא יתרון, גם היום. אני תומכת בראש הממשלה, ובמקביל חושבת שחקיקה פרסונלית היא גם שגויה וגם מיותרת", אמרה שיר.

דבריה של שיר, שהייתה בעבר העוזרת הפרלמנטרית של סער, מגיעים לאחר הראיון התקיף של השר לשעבר במהדורת חברת החדשות, נגד הכוונה לחוקק את החוק שמבקש ראש הממשלה בנימין נתניהו לקדם כבר בתקופה הקרובה. אמש פנתה שיר בטוויטר לחברי סיעת כחול לבן לאחר הראיון של סער ואמרה: "אני מבינה שאתם רגילים למפלגה שבה אדם אחד מסדר את חברי הכנסת כמו רשימת מכולת, אבל מפלגת הליכוד היא מפלגה דמוקרטית, בה מותר לכל אחד להביע את דעתו ללא חשש".

ח"כ אמיר אוחנה אמר בתגובה לדבריהם של שיר וסער: "לקבל ליטופים וחיזוקים מהתקשורת זה הכי קל, בלי שום תחכום: תקוף את ביבי מתוך הליכוד, הפינוקים כבר יבואו. הם יודעים לפנק. ההתקפות התקשורתיות על אלה שמתייצבים לצידו של רה"מ גם הן תבואנה, והן תהיינה קשות, פוגעניות, מעליבות. הם יודעים לפגוע. יש עליו התקפות חסרות תקדים בהיקפן ובעצמתם מהגורמים הכי כוחניים שיש במדינת ישראל ואני מצפה מאיתנו, לפחות מאיתנו, חברי הכנסת - לגלות סולידריות ואחדות. אנחנו שחקנים קבוצתיים. לשמחתי רובנו נוהגים כך. לצערי - לא כולנו".


סער היה הראשון בליכוד שהעז לצאת בגלוי נגד היוזמה שתאפשר לנתניהו, החשוד בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים, לחמוק מהעמדה לדין. בראיון אתמול הדגיש סער כי החוק יפגע בליכוד וגם בנתניהו עצמו ואמר: "חשוב למדינה שזה לא יקרה". לשאלה כיצד שינה נתניהו את עמדתו ומפר את הבטחתו מערב הבחירות שלא יקדם חוק כזה אם ייבחר, השיב סער: "מה שאזרחי ישראל שמעו גם ממני וגם מראש הממשלה עצמו ערב הבחירות זה שאין שום כוונה להעביר חוקים כאלה. חקיקה פרסונלית היא חקיקה לא נכונה, שעלולה לפגוע באמון הציבור ובליכוד, ולא תועיל לנתניהו. מישהו נתן לראש הממשלה עצה לא טובה. אני מקווה שזה לא יקרום עור וגידים. 
 

"חוק החסינות, הקיים 14 שנה, הרחיב את העילות שבגינן הכנסת יכולה לא להסיר חסינות בתגובה לפסיקה של בג"ץ. בחוק הקיים ישנן טענות חזקות, שאם ראש הממשלה לא יצליח בשימוע - ואני מקווה שהוא יצליח - הוא יכול לבוא על בסיס החוק הקיים ועם אותו רוב שבאמצעותו רוצים עכשיו לשנות את הכללים".


כזכור, סער הבהיר שמבחינתו, גם ללא חוק חסינות יכול נתניהו להמשיך לכהן בתפקידו גם תחת כתב אישום: "החוק קובע בפירוש שהוא יכול", אמר. "הציבור, שידע את החשדות ערב הבחירות, הצביע ביודעו את הדברים האלה. לכן אני לא חושב שיש דבר שמפריע לראש הממשלה להמשיך ולכהן בתפקידו. אני חושב שהוא ראש ממשלה טוב אבל אני לא חושב שצריך להתייחס לחוקים חשובים כאל פלסטלינה".



דקות ספורות לאחר מכן תקף גורם בליכוד את סער ואמר: "לא לחינם תקשורת השמאל לא מפסיקה לחבק את גדעון סער, שלא מחמיץ אף הזדמנות לחתור תחת נתניהו ולנסות להפיל אותו". ח"כ דודי אמסלם, מתומכיו המובהקים של נתניהו, אמר: "גדעון, תתבייש לך".
יצויין כי רק לאחרונה, בעקבות ביקורת שמתח סער על תוצאות הסבב האחרון בעזה, האשימו גורמים בליכוד את סער בניסיון להביא להפלתו של נתניהו. לפני הבחירות טענו בסביבתו של נתניהו כי סער שותף לקוסנפירציה שכביכול נרקמה בינו לבין הנשיא ראובן ריבלין שלא להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על נתניהו.

 
בתוך כך, יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג פנתה ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט בדרישה לקבל חוות דעת בעניין זכות ההצבעה על חוק החסינות לחברי כנסת שנפתחו נגדם חקירות פליליות. בדבריה מזכירה זנדברג את ראש הממשלה בנימין נתניהו, נגדו הוגשו שלושה כתבי אישום בכפוף לשימוע בגין שוחד, מרמה והפרת אמונים, השר אריה דרעי, השר חיים כץ, סגן השר ליצמן וחבר הכנסת דוד ביטן. זנדברג אמרה במכתבה: "אני פונה אליך בבקשה לחוות דעת משפטית שתאסור על חברי הכנסת הנזכרים לעיל לקחת חלק בהצבעה על שינוי חוק החסינות, שכן משפיע על היתכנות העמדתם לדין ועל מעמדם האישי באופן ישיר".
 
בתגובה למכתבה של זנדברג, גורמים משפטיים בכירים אומרים למעריב כי אין כל דרך חוקית למנוע מחברי הכנסת החשודים להצביע על חוק החסינות במליאת הכנסת, במידה ויצהירו על ניגוד העניינים במליאה.
בשלב זה שומרים בשאר מפלגות הקואליציה העתידית על שתיקה. ביהדות התורה ובש"ס כבר הבהירו כי יתמכו בכל חוק שיביא הליכוד בנושא המשפטי. בכיר איחוד מפלגות הימין, ח"כ בצלאל סמוטריץ', הוא ממובילי החוק. ויו"ר כולנו, שר האוצר משה כחלון, שומר על שתיקה. גורמים במפלגתו הביעו הסתייגות מהיוזמה לתיקון חוק ואמרו ל"מעריב" כי הם מקווים שבסופו של דבר התיקון לא יובא כלל להצבעה, ובכל מקרה, עמדת המפלגה תיקבע רק אם וכאשר יובא תיקון חוק שכזה מטעם הליכוד. 
באופוזיציה מתכוונים לצאת בכל הכוח נגד תיקון חוק החסינות ונגד היוזמות לכרסם בכוחה ובסמכויותיה של מערכת המשפט, ובעיקר של בג"ץ. במוצאי השבת הבאה מתכוונות מפלגות האופוזיציה לקיים הפגנת ענק בכיכר רבין בתל אביב, תחת הכותרת: "בעד הדמוקרטיה – שומרים על הבית". התנועה לאיכות השלטון פנתה אתמול ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ודרשה ממנו לקיים שימוע לראש הממשלה בנימין נתניהו לאלתר, וזאת משום שחלפו 30 הימים מאז הועבר לו כתב החשדות. לטענת התנועה, גם אם יחליט מנדלבליט לאפשר לנתניהו פרק זמן נוסף כדי ללמוד את חומרי החקירה, עליו לקבוע את השימוע לכל המאוחר בתוך 30 ימים מיום איסוף חומרי החקירה. פנייתה של התנועה נעשתה בעקבות הפרסומים לפיהם תדרך ראש הממשלה את חברי הליכוד כיצד לשווק לציבור את הצורך בתיקון חוק החסינות לנבחרי ציבור כדי למנוע את העמדתו לדין בעודו מכהן בתפקידו.