"תכנית המאה" השלב הראשון, אמש הכריז הבית הלבן על  מועד חשיפת "החלק הכלכלי" של תכנית השלום. המסמך המדובר, יוצג במלואו ביוני, זאת במסגרת סדנה לעידוד השקעות בגדה המערבית, עזה והאזור.  זמן קצר לאחר הפרסום, סוכנות הידיעות של בחריין צייצה בטוויטר כי "בחריין, בשיתוף עם ארצות הברית, תארח את סדנת 'שלום לשגשוג' בעיר מנאמה ב-25 וב-26 ביוני".
על פי הודעה משותפת, הסדנה תתקיים במנאמה, בירת בחריין, ב-25 וב-26 ביוני, בהשתתפות שרי אוצר ובכירים עסקיים אזוריים. הערכה היא כי בצד הישראלי ייקח חלק שר האוצר משה כחלון. מי שמובילים את המהלך הם ג'ארד קושנר, חתנו ויועצו של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, והשליח האמריקאי למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט. לדברי בכיר בבית הלבן, החלק הראשון של התכנית יעסוק בארבעה נושאים מרכזיים - תשתיות לפלסטינים, תמיכה ופיתוח תעשייה בה הפלסטינים כבר "יוצרים תחרות", פיתוח קהילתי וחינוכי ורפורמות ממשלתיות ש"יהפכו את האזור כדאי להשקעה ככל האפשר".
גרינבלט. צילום: רויטרס
גרינבלט. צילום: רויטרס


הוועידה בבחריין תהיה ממוקדת בנושאים הכלכליים בלבד ובה ימנעו המעורבים לדון בנושאים הפוליטיים שהקשו על הצדדים להגיע להסכמות, כמו סוגיית הקמת מדינה פלסטינית, מעמדה של ירושלים, שאיפותיה הביטחוניות של ישראל וסוגיית הפליטים הפלסטינים. "אנחנו מכירים בכך שהחלק הכלכלי צריך ללכת יד ביד עם התכנית המדינית, אבל זו תהיה ההזדמנות הראשונה להציג פרטים על התוכנית הכלכלית", הסביר הבכיר האמריקני, שהוסיף: "זו תהיה הזדמנות להראות לפלסטינים, הישראלים והלבנונים שדואגים להם ורוצים להשקיע באזור". 
 
עוד הוסיף אותו בכיר כי קושנר מכנה את הכינוס "סדנה" ולא "פסגה". לדבריו, "זה יציג את הפוטנציאל של האזור כולו. אם יהיה שלום הוא לא יחול רק בגד המערבית ובעזה, אלא גם בירדן, בלבנון, בישראל ובמצרים. הכלכלות ישתלבו". בתוך כך, הוא הכחיש כי החזון האמריקאי הוא לשכנע את הפלסטינים בכך שניתן להפוך את הטריטוריה הפלסטינית למשגשגת יותר, על מנת לעודד אותם לבצע ויתורים גדולים יותר. על כך כתב שגריר ארצות הברית לשעבר בישראל דן שפירו בחשבון הטוויטר "לועידות כלכליות במזרח התיכון יש נטייה לייצר הרבה התחייבויות אבל רבות מהם לא מתגשמות וזאת כאשר יש גם תהליך פוליטי. אם אין תהליך פוליטי ומטרה לכוון אליה, במה אתם בדיוק מבקשים מהאנשים להשקיע? אין לי ספק שהמשקיעים יישאלו זאת"