לא מתניעה: הרשות הפלסטינית הודיעה היום (שני) כי אין בכוונתה להגיע לסדנה הכלכלית שעליה הודיעה ארצות הברית בבחריין, שאמורה להיערך בסוף חודש יוני במנאמה, במסגרת "עסקת המאה". על הסדנה הודיעו בבית הלבן אמש, והיא אמורה לעסוק בצדדים הכלכליים של העסקה, בהם השקעות ביהודה ושומרון רצועת עזה ומדינות האזור. הבית הלבן רמז שלפסגה אמורים להגיע אנשי עסקים ושרים מישראל, לבנות, הרשות הפלסטינית, ירדן ומדינות ערב והמפרץ הפרסי, אך לפי שעה נראה כי הפלסטינים והלבנונים - שני הצדדים שהעסקה תלויה בהם, לא יגיעו אליה.

שר ההסברה הפלסטיני וחבר הוועד המרכזי של הפתח, נביל אבו רודינה, התייחס לתוכנית בחוסר אמון ואמר כי היא חסרת תוחלת. "כל עסקה כלכלית ללא נתיב פוליטי, דינה להיכשל", אמר רודינה, והבהיר כי הפלסטינים לא יקבלו הצעה שלא כוללת מדינה פלסטינית שבירתה מזרח ירושלים. הוא ציין עוד כי הפלסטינים סירבו להגיע לפגישה דומה שנערכה בוושינגטון במרץ 2018.
עוד הוסיף שר ההסברה, כי האפשרות שהפלסטינים ישתתפו בסדנה, הוא אמר כי מדובר בהחלטה שיושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן יצטרך לקבל בעצמו.

בנוסף לכך, טוענים מקורות פלסטינים כי עם פרסום הפן הכלכלי של התוכנית, החליטו בבית הלבן שלא לפרסם בשלב זה את הצד הפוליטי של "עסקת המאה", שמתייחס בעיקר לגבולות, למעמדה של ירושלים ולנושאי ביטחון.

הבכיר נביל עמרו התייחס לסדנה בראיון לסוכנות מע'ן, ואמר כי "ההחלטה האמריקאית לדחות את עסקת היא צעד בכיוון הנכון, לאחר שהאמריקאים הבינו כי ההתנגדות הפלסטינית והערבית פוסלות את העסקה כבסיס למשא ומתן". הוא ברך על הסדנה בבירת בחריין שתפקידה יהיה לתמוך כלכלית בעם הפלסטיני, כל עוד הפן הכלכלי לא יהיה במקומו של הפתרון הפוליטי, שלטענתו עומד בלב הסכסוך הישראלי פלסטיני.
 
עמרו גם קרא להנהגה הפלסטינית להיות פתוחה יותר ליוזמה האמריקאית, לאור ההתפתחויות בעולם, ולבחון בצורה חיובית את ההצעות המדיניות של ארצות הברית.