יו"ר כחול לבן, בני גנץ, דיבר היום (שני) בישיבת סיעתו והתייחס למשא ומתן הקואליציוני שמתקיים בימים אלו וטען כי ההסכמים הנסגרים במהלכו מערערים את יסודותיה הדמוקרטיים של המדינה. בתחילת דבריו, התייחס גנץ לביטול החוק שקידם לפיד בתום בחירות 2013 בהם נבחר לשר האוצר בממשלת נתניהו, ואמר כי "הגדלת מספר השרים בממשלה היא עוד כלי בארגז הכלים של השוחד הפוליטי. בכלי הזה ייעשה שימוש לא לטובת אזרחי המדינה אלא לטובת הצלה פוליטית ומשפטית של בעלי העניין בדבר. מי שמשתתף ולוקח חלק באתנן הזה הוא שותף מלא לקבלת השוחד הפוליטי. יש נותן ויש מקבל". 



"אין נושא המצריך את הרחבת מספר השרים – בעצם יש נושא... הגנה על ביבי... אני לא רואה שום סיבה אחרת לעניין הזה", אמר. "תוך שבועות בודדים נדבר על חוק החסינות, שהוא עוד תרגיל של ביבי לבניית מבצר משפטי שיהפוך את המערכת הממשלתית והפרלמנטרית לעיר מקלט לעבריינים בה אפשר להיאחז בקרנות המזבח הפוליטי".

לאחר מכן, הרמטכ"ל החדש טען כי מפלגתו, שהוקמה לקראת מערכת הבחירות האחרונה, תהיה "חומת המגן של הדמוקרטיה הישראלית, המשמר הממלכתי, עבור כל אזרחי ישראל,  וללא קשר לשיוך פוליטי וללא עניין של ימין או שמאל".

"פשיטת רגל מוסרית מתמשכת". נתניהו. צילום: אמיל סלמן,פול


באשר לכך שאנשי הליכוד נמנעים לרוב מלהביע ביקורת על מהלכיו של נתניהו, תקף ואמר כי "לצערי, שתיקת הכבשים בליכוד של אנשים ראויים רק מפני שהם חוששים מיו"ר מפלגתם תירשם לדיראון עולם בדברי הימים הפוליטיים של מדינת ישראל. אני מסתכל לאותם ח"כים מהליכוד ומהמפלגות האחרות בעיניים ואומר לכם היום – אל תיכנעו לסחטנות ולפחד– לא לשם כך נבחרתם! כח"כים, תפקידכם לגלות נאמנות למדינה ולא רק צייתנות לראש המפלגה".

"חוסר היושר של נתניהו, אחד בפה לפני הבחירות ואחד בלב לאחרי, היא עוד עדות לציניות הצפויה ולפשיטת רגל מוסרית מתמשכת שעוברת, כרוח מפקד רעה ומשחיתה, מטה. לך ביבי אני אומר – תהיה גבר ותעצור, אתה הולך רחוק מדי. אנחנו לא ניתן לזה לעבור. הרחוב לא ייתן לזה לעבור. זה פשוט לא יילך. אנחנו הבטחנו ואנחנו נקיים- ניאבק ברחובות, בכיכרות, בשכונות, בבתי הספר, בזירה התקשורתית והמשפטית על שלטון החוק".   
 

"לא נשלים עם ערעור יסודות המדינה: דמוקרטיה, שלטון החוק והפרדת רשויות", הוסיף. "במקום הסכמה שבשתיקה, אנחנו וכלל הציבור נרים קול צעקה. סומכים על זה שאתם, חברי כנסת ומנהיגים מכלל המרחב הפוליטי והציבורי, תעלימו עין אבל עכשיו זה הזמן להוכיח אחרת. להוכיח שיש דברים שלא ניתן לעבור עליהם בשקט. איפה שבנו על זה שנהיה עייפים אנחנו נוכיח שאנחנו נמרצים ועומדים ערים על המשמר- המשמר הממלכתי".

לסיום דבריו, קרא גנץ לציבור לצאת לרחובות ולהפגין. "כל מי שעייף מהשחיתות, מהקומבינות, מההפקרות על חשבון משלם המיסים, מהזלזול בו ובאינטליגנציה שלו - שייצא אל הרחוב. כל מי שרוצה להיאבק על מדינת ישראל שלנו ולא רק של נתניהו – שיצא אל הרחוב".