בסוף חודש פברואר האחרון, עם פרסום כתב החשדות בתיקיו הפליליים של ראש הממשלה בנימין נתניהו, תכנן היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כי השימוע לפני הגשת כתב האישום נגדו ייערך בחודש יולי הקרוב. הערב (שני) פורסם בחדשות 13 כי לאחר שעורך דינו של נתניהו, עמית חדד, אסף בשבוע שעבר את חומרי החקירה לאחר עיכוב ממושך, הוא ביקש היום לדחות את השימוע בשנה שלמה - עקב היקף החומרים. 



בפרקליטות, שהעריכו כי נתניהו יבקש לדחות את השימוע במספר חודשים, לא מתכוונים להיעתר לבקשה וצפויים להיכנס למו"מ על מועד השימוע. הכוונה היא לקיים את ההליך כבר בחודש ספטמבר-אוקטובר, כאשר פרקליטו של נתניהו ינסה "להרוויח" כמה שיותר זמן. 



כזכור, צוות ההגנה של נתניהו הואשם בניסיון מכוון לעכב את ההליכים המשפטיים בתיקיו הפליליים של נתניהו, לאחר שלא אסף את חומרי החקירה בפרשות השונות במשך זמן רב. בשבוע שעבר, לאחר ששליח מטעם היועמ"ש הגיע למשרדו של עו"ד נבות תל צור עם תיקי החקירה ונדחה, הגיע עו"ד עמית חדד לאסוף את החומרים.



נתניהו, שדורש מוועדת ההיתרים לקבל אישור למימון הגנתו המשפטית ע"י מקורבים, שילם בשבוע שעבר, על פי הדיווחים, מקדמה לשכר הטרחה לעו"ד חדד בלבד. 



הבקשה תיעתר? היועמ"ש מנדלבליט. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



מוקדם יותר היום, הקריאו במליאה חברי כנסת מהאופוזיציה את כתב החשדות שפרסם היועמ"ש בסוף חודש פברואר, בו הואשם נתניהו בכפוף לשימוע בשתי עבירות של של מרמה והפרת אמונים ובעבירה אחת של שוחד. רק לאחר השימוע תתקבל החלטה האם להעמיד לדין את נתניהו, ומשמעות עיכוב ההליך היא עיכוב הגשת כתב האישום.
כתב החשדות נגד נתניהו נכתב ב-257 סעיפים שונים, על למעלה מ-50 עמודים, וכוללים פרטים רבים על תיקי 1000, 2000 ו-4000, כולל תמלולי הקלטות של שיחות טלפון בהן מתבצעות עבירות פליליות לכאורה. בתיק 1000, נכתב בכתב החשדות כי נתניהו קיבל ממילצ'ן סיגרים בשווי 267,257 ש"ח, שמפניות בשווי 199,819 ש"ח, תכשיטים בשווי 10,900 ש"ח. כמו כן, מפאקר התקבלו סיגרים בשווי 145,577 ש"ח ושמפניות בשווי 83,597 ש"ח. מדובר במוצרים בשווי של קרוב ל-700 אלף שקלים משניהם. 
בתיק 2000, בו חשוד גם המוציא לאור של "ידיעות אחרונות" נוני מוזס, נכתב כי "לאורך השנים שררה בינך לבין מוזס יריבות עמוקה, אתה חפצת לשפר את אופן הסיקור שלך בקבוצת ידיעות אחרונות, במיוחד במערכת הבחירות, וידעת שיש לו השפעה על התכנים. מוזס רצה לסגור את ישראל היום. שלוש פגישות שהתקיימו בשנים 2008-2009, 2013, 2014. בכל אחת מהשיחות קיימתם שיחה על אופן סיקורך בקבוצה, וצמצום הפגיעה בישראל היום. לקראת הבחירות, הציע לך מוזס שוחד בכך שיביא לשינוי ניכר בסיקור שלך, בתמורה לכך תקדם חקיקה נגד ישראל היום".

שאול אלוביץ'. בתיק 4000 חשוד נתניהו בשוחד. צילום: פלאש 90


בתיק 4000, בו חשוד נתניהו בשוחד, נכתב בין היתר כי "תחום הסיקור התקשורתי היה בעל משמעות רבה עבורך ועבור רעייתך שרה, וייחסתם לו חשיבות מכרעת. ניהלת את תחום התקשורת באופן ריכוזי. נהגת לאשר חלק מההודעות לתקשורת והינחת את אנשיך לפעולות על שיפור הסיקור התקשורתי, כשהיו אינטרסים עבורך. באותה התקופה, שאול אלוביץ' היה בעל השליטה של חברת יורוקום, באמצעותה הוא שלט בקבוצת בזק. בתקופה הרלוונטית אותן חברות היו בחובות של 800 מיליון שקל לבנקים השונים. עסקת בזק-יס דרשה את אישורך כשר התקשורת, השלמת העסקה הביאה לכך שבזק שילמה ליורוקום סך הכולל של מיליארד שקלים". 
עוד נכתב, כי "ב-2012 הזמנתם את אלוביץ' ורעייתו לארוחת ערב משותפת. במהלך ארוחת הערב הזאת העליתם אתה ורעייתך תלונות שונות תלונות על היחס של התקשורת כלפיכם, ובכלל של אתר וואלה בפרט. בארוחת הערב סוכם כי תוכלו לפנות לזוג אלוביץ' באמצעותכם ובאמצעות אנשיכם. החל אלוביץ' בסיקור כל מיני פרטים חיוביים כלפי ראש הממשלה נתניהו, אבל מתוקף היותך ראש ממשלה, נדרש אלוביץ' לאישורך למסמכים הקשורים לעסקיו. כך חתמת על היתר העברת שליטה במניות בזק. במועד ארוחת הערב המדוברת המתוארת היו אינטרסים עסקיים ובראשם רפורמת השוק הסיטונאי, בנקודת הזמן הזאת, החזיק כל אחד מכם באינטרס משמעותי שהצד השני היה בעל יכולת לקדמו".