האם הפלסטינים בכל זאת ישתתפו בסנה הכלכלית בבחריין? גורם ברמאללה אמר היום (רביעי) לג'רוזלם פוסט כי מספר מדינות ערביות לוחצות על הרשות הפלסטינית הגיע לנסיכות ולקחת חלק במיזם האמריקאי לקידום הכלכלה הפלסטינית. לדברי הגורם הבכיר, "המדינות האלה אינן מרוצות מכך שדחינו כל כך מהר את הרעיון של הסדנה. עכשיו הן מבקשות מאיתנו להפסיק לתקוף את הסדנה ולא להתנגד להשתתפות של אנשי עסקים פלסטינים".



הגורם לא נקב בשמן של המדינות שמפעילות לחץ , אולם גורמים אחרים ברמאללה אמרו לג'רוזלם פוסט שערב הסעודית, מצרים ואיחוד האמירויות העבירו מסר להנהגת הרשות הפלסטינית בו הביעו את דאגתן מההתנגדות הפלסטינית לסדנה. "הערבים אומרים שהיינו צריכים להתייעץ עמם לפני שדחינו בפומבי את הסדנה וקראנו להחרמתה", אמר גורם נוסף.



גורמים ברשות צפויים להיפגש בקרוב ברמאללה ולדון בהתפתחויות האחרונות בנגע לסדנה ולתוכנית השלום האמריקאית. הפלגים הפלסטינים ברצועת עזה הודיעו היום כי אין בכוונתם להגיע לסדנה הכלכלית שארצות הברית תארח בבחריין. הפלגים, שקיימו מסיבת עיתונאים משותפת בעזה, הגדירו את הפסגה כמהלך של "נורמליזציה", וטענו כי הוא ניסיון לשנות את השיח של הסכסוך הישראלי-פלסטיני מסכסוך פוליטי-לאומי, לסכסוך כלכלי.



"הסוגיה הפלסטינית היא סוגיה פוליטית, שעוסקת בזכויות לאומיות, והיא לא עומדת למכירה או משא ומתן", אמרו הפלגים בנוגע לסדנה עליה הכריזו בבית הלבן כחלק מעסקת המאה. "פרויקטים כלכליים והבטחות שווא שנועדו למסמס את הסוגיה הפלסטינית לא יצליחו", הוסיפו הפלגים. עוד אמרו המשתתפים במסיבת העיתונאים כי הם "דוחים כל צורה של נורמליזציה עם היישות הציונית", תוך שהם גורסים כי כל קשר עם ישראל הוא "בגידה בעם הפלסטיני ובקורבנות שהקריב".



במקביל לכך, מועצת הביטחון קיימה הערב דיון בנושא לארגון הסיוע לפליטים הפלסטינים של האו"ם אונר"א, שארצות הברית הפסיקה לתרום לו, בנוכחות השליח המיוחד למזרח התיכון של הבית הלבן - ג'ייסון גרינבלט. גרינבלט אמר כי הוועידה בבחריין תדאג לעתיד הפלסטינים, בעוד אונר"א יכולה רק לתקן מערכת מקולקלת. "אונר"א נוסעת על אדי דלק, שורדת על גל תרומות זרות מ-2018 שלא סביר שיישמר השנה או בעתיד", אמר. שליחו של טראמפ קרא גם הוא לרשות הפלסטינית ולאנשי עסקים להגיע למנאמה. "בחודש הבא, בבחריין, אנחנו ורבים אחרים, נשתתף בסדנה כלכלית לנתיב אלטרנטיבי עם פוטנציאל לפתוח עתיד משגשג לפלסטינים", הוסיף גרינבלט. "זאת תהיה טעות עבורם לא להצטרף אלינו. אין להם מה להפסיד והרבה להרוויח אם הם יגיעו".