שלושים וחמישה מנדטים קיבלה מפלגת הליכוד בבחירות האחרונות, ובכל זאת, לאור הדרישות הגבוהות של סיעות הימין והחרדים, ראש הממשלה בנימין נתניהו מתקשה להקים ממשלה חדשה. הערב (רביעי) מתקיימת פגישה מכרעת בין נתניהו לבין יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, אשר עומד על כך שלא יהיו כל שינויים בחוק הגיוס והוא יעבור בכנסת בנוסח המקורי שלו. 



על פי פרסום ב"כאן 11", חוק הגיוס מסתמן כקושי המרכזי של המשא ומתן, כאשר ליברמן שב והבהיר היום לאנשיו כי במידה ולא יתקבלו כל התנאים שהציב בנוגע לחוק הגיוס, הוא לא יצטרף לממשלה. עקב כך, הפגישה שלו עם נתניהו, שאמור לסיים את הרכבת הממשלה עד לשבוע הבא, עשויה להיות משמעותית במיוחד.



בנוסף, מדווחים ב"כאן 11" כי ביתר הדרישות של הסיעות השונות, כמו למשל בנושאי כלכלה, ישנה התקדמות משמעותית והן צפויות להיפתר. טיוטה של חוק הגיוס נמצאת כעת אצל האדמו"ר מגור, ובקואליציה ממתינים במתח לתשובתו. 



אישר לליברמן לשוחח עם הרמטכ"ל וראש השב"כ. נתניהו. צילום: אמיל סלמן, פול

 
מסתמן כי הצעת הפשרה שעומדת על השולחן במשא ומתן אומרת כי הממשלה החדשה תעביר את חוק הגיוס בנוסחו המקורי, ללא שינויים, ובעוד כחצי שנה-שנה היא תבחן הכנסת שינויים עתידיים לתוכו. יש לציין, כי לא ברור האם מישהו מהצדדים מוכן לקבל אפשרות כזו. 

בחדשות 13 דווח כי ליברמן נערך לאפשרות שישוב למשרד הביטחון, ושוחח בימים האחרונים באישורו של נתניהו עם בכירים במערכת הביטחון, בהם גם הרמטכ"ל וראש השב"כ. 

מוקדם יותר היום, טרם נפגשו ליברמן ונתניהו, פנה חבר הכנסת יאיר לפיד ליו"ר ישראל ביתנו בטוויטר וכתב כי "אתה נפגש היום עם נתניהו. תגיד לו שיש לך את כל האצבעות שאתה צריך מהאופוזיציה כדי להעביר את הפנסיות לעולים. אל תוותר לו".
 
ליברמן לא נותר אדיש לדבריו, וענה: "ידידי, כשאזדקק לעצתך אפנה אליך בטלפון באופן אישי ולא בטוויטר. גם בנושא הפנסיות כדאי שכבר תלמד שלא מדובר על פנסיות לעולים, אלא על הכנסת מינימום בסך 3710 ש"ח לכל אזרח ישראלי שהגיע לגמלאות. ואני מדגיש במיוחד בשבילך: לכל אזרחי ישראל - לעולים וותיקים, לדתיים ולחילונים".
 
בתחילת השבוע, התייחס נתניהו למשא ומתן הקואליציוני, במסגרתו כבר הסכים בצעד מעורר מחלוקת להגדיל את מספר השרים בממשלה, ואמר כי  "לצערי, המפלגות נמצאות על צמרות העצים. אני מקווה שבמהירות נוכל להוריד אותם לקרקע המציאות כדי שנוכל להמשיך ולעבוד לטובת מדינת ישראל".