אחרי חודש וחצי של פגישות דו־צדדיות בין הליכוד לשותפות הקואליציוניות השונות, התקיימה אמש בלשכתו של השר יריב לוין, ראש צוות המשא ומתן של הליכוד, ישיבה מרובעת בינו לבין נציגי יהדות התורה, ש"ס ואיחוד מפלגות הימין. בסוף הפגישה גיבשו המשתתפים טיוטה להסכמים הקואליציוניים הנוגעת לנושאי דת ומדינה, שבחלקה היא המשך ישיר של ההסכמים הקואליציוניים לאחר בחירות 2015 - זאת בניגוד לדרישות של ישראל ביתנו ואביגדור ליברמן. 
בטיוטה סוכם בין היתר כי "בעניין חוק גיור, לא ישונה הסטטוס קוו הקיים כיום בענייני גיור, וזאת בהתאם למכתבו של הראשון לציון (דאז) הרב שלמה עמאר, שהוגש להסכם הקואליציוני לממשלה ה־34". במכתב, שהובא כנספח להסכמים הקואליציוניים של הממשלה היוצאת, כתב הרב עמאר כי מי שיוכלו לאשר גיור הם רק מי שהוסמכו על ידי הרבנות הראשית לישראל. כלומר, פסילה מוחלטת של דרישות ליברמן בנושא זה. 
כזכור, בישראל ביתנו דורשים לשנות את תהליך הגיור בארץ ולהתאימו גם ליהודים שלא עברו גיור בישראל. בפוסט שכתב ראש צוות המשא ומתן של המפלגה ח"כ עודד פורר בנושא הוא טען: "נתנגד בכל תוקף למדינת הלכה. אנו מבקשים לקדם את אותם הנושאים שראש הממשלה הודיע בעבר שהוא תומך בהם - אימוץ מסקנות ועדת ניסים בנושא הגיור. אנחנו נהיה הבלם שלא יאפשר כפייה דתית בממשלת הימין הבאה". 

ועדת ניסים, כזכור, קבעה בין השאר כי תוקם "רשות גיור" שבראשה יעמוד אדם שראש הממשלה מינה ולא בית הדין הרבני והוא יהיה האוטוריטה להחליט מי וכיצד יעבור גיור. נוסף לכך, בהמלצות ועדת ניסים ישנה הכרה בזרמים נוספים כמו הקונסרבטיבים והרפורמים לצורכי רישום אך לא לצורכי חתונה. 
גורם המעורה במשא ומתן הוסיף: "כולם מחכים לסוף, כולם למדו את הטריק. אם פעם התחרות הייתה מי הראשון שחותם ומקבל ראשון את מה שביקש, ההבנה עכשיו  היא שככל שמחכים לסוף כך הסיכוי לקבל את הדרישות עולה".
נגד כל חקיקה פרטית
ישראל ביתנו הגישה לפני כשבועיים הצעת חוק שתאסור שימוש בבדיקות דנ"א לבדיקת יהדותו של אדם, אלא שבטיוטה שסוכמה בין הליכוד למפלגות הדתיות והחרדיות נכתב במפורש: "לא תאושר חקיקה פרטית אשר יש בה משום שינוי הסטטוס קוו בנושאי דת, מלבד מה שסוכם בפירוש בהסכם זה". גורם באחת המפלגות החרדיות אמר אמש ל"מעריב": "אנחנו לא רוצים לתקוע אצבע בעין לאף אחד. אם לא עושים שינוי בסטטוס קוו, גם אנחנו לא נעשה זאת".
נקודה נוספת בהסכם המתגבש בין הליכוד למפלגות החרדיות היא החלטה שלא לקדם את "מתווה הכותל", שגם בו הייתה הכרה בזרמים הקונסרבטיבי והרפורמי ולבסוף היה צריך לכלול בכניסה אחת גם את הרחבה המעורבת. כל אלה לא יקודמו על פי ההסכמות. כמו כן, כפי שהיה בממשלה הקודמת, סוכם כי יוקם "פורום הידברות מתוך רצון טוב הכולל את נציגי ראש הממשלה, יהדות התורה, ש"ס ואיחוד מפלגות הימין".
אם ישראל ביתנו אכן תרצה להשפיע על הנעשה בנושאים אלה, עליה יהיה להיכנס לאותו פורום מצומצם. עם זאת, על פי ההסכמים המתגבשים, נראה כי כמעט כל דרישות מפלגתו של ליברמן נדחקו הצידה על ידי שאר השותפות. נושא חוק הגיוס, כך על פי גורמים שנכחו בישיבה, לא נדון בשלב זה. 
בתוך כך, נפגשו אתמול נתניהו וליברמן במשרד ראש הממשלה. השניים דנו בין היתר בדרישות שהעבירו המפלגות החרדיות בנושאי דת ומדינה וכן בחוק הגיוס. בחדשות 13 פורסם כי ליברמן נפגש עם הרמטכ"ל רב־אלוף אביב כוכבי ועם ראש השב"כ נדב ארגמן באישורו של נתניהו, במהלך שנראה כמו חפיפה לקראת חזרתו של ליברמן ללשכת שר הביטחון בקריה.