אליקים רובינשטיין, מי שהיה המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, וכיהן כמזכיר הממשלה וכיועץ משפטי לממשלה, התייחס הבוקר (חמישי) בכאן ב' לשאיפותיהם של חברי כנסת מהקואליציה לחוקק את חוק החסינות ופסקת ההתגברות. השופט בדימוס תקף בחריפות את חבר הכנסת מיקי זוהר, ואמר כי "מה שהוא עושה זה זריית חול, בלי למצמץ, בעיניי הציבור, ויש אנשים שקונים את הדבר הזה. להאשים את המשטרה והפרקליטות האשמות שכולם עושים יד אחת נגד הפוליטיקאים? בסופו של דבר, אין אדם שלא שוגה. כל מערכת צריכה לבדוק את עצמה, ואם יש טעויות צריך לתקן. אבל האשמות כאלה?".

"שירתי עשרות שנים בשירות הציבורי, והדבר הזה פשוט לא נכון", הוסיף רובינשטיין. "היו לי ויכוחים עם המשטרה והפרקליטות, אבל המערכות האלה אמינות". 
 


למה חשוב שהמבקר יהיה שופט?
"זה לא הכרחי, אבל זה הוכח כדבר ראוי. היו פה מבקרים במשך 30 שנה שהיו שופטים ועשו טוב למדינה. שופט מביא סוג של אובייקטיביות, וראייה כוללת. הדבר הזה הוכח בקרב כל המבקרים שהיו".
מנסים לסרס את המוסד הזה?
"בוודאי יש כאן רצון לפגוע ברעיון של שופט בתפקיד הזה, כי את זה אמרו מפורשות. האמירות האלה מצערות אותי. לומר ששופט הוא פסול? מה? זה נשמע לכם נכון?".
 
רובינשטיין. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
רובינשטיין. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בהתייחס לאמירה של נשיאת ביהמ"ש העליון בנירנברג בנושא חוק ההסכמה, אמר רובינשטיין: "על מה ציפו שחיות תדבר בנירנברג? על האירוויזיון? זה המקום שבו חוקקו חוקי הגזע הכי נוראיים נגד עמנו. זה מתבקש שהיא תדבר על מה שדיברה. אני ממש לא רוצה להיות במקום של השוואה לנאצים, וגם היא לא הייתה שם. כאשר אתה בא ואומר שאתה רוצה את פסקת ההתגברות, ואחר כך חסינות... אם מדובר על תיק שוחד - לא לזה נועדה החסינות. קראתי שמדברים על חוק צרפתי, ועכשיו הוא יצא לגמלאות. בצרפת יש הגבלות כהונה, ופה מה?". 
האם ביהמ"ש העליון לא הלך רחוק מדי? לא טעה?
"מדברים על המהפכה החוקתית ומייחסים אותה לאהרן ברק, אבל שוכחים שאת המהפכה החוקתית עשתה הכנסת. עד כמה שאני זוכר שניכם לא משפטנים. חוק היסוד קיים והוא המהפכה החוקתית, אי אפשר לקרוא אותו אחרת. לגבי עניין ההתגברות - האמת היא שלא צריך את זה. עשו מזה דמון ענק. הסתכלתי על הסטטיסטיקות, שלפיהן אצלנו משנת 1992 שחוקי היסוד התקבלו, ועד 2017, היו בסך הכל 18 חוקים שנפסלו. אם 470 עתירות חוקתיות הוגשו ו-18 התקבלו. מה זה אומר?". 
"גם השכל הישר חבר במועדון. בית המשפט לא מתערב ברוב הדברים, ולא רק הסטטיסטיקה מוכיחה את זה, אלא גם הפרקטיקה של היום. אם תשב באולם בית המשפט, תראה את זה". 
פולארד אמר שהוא מאוכזב מאוד מממשלת ישראל.
"לא ראיתי את הראיון הזה. אני חושב שזה עוול שלא נותנים לו להגיע לארץ. צריך לעשות את זה, ואני אומר את זה כמי שפעל שנים רבות לשחרורו. זה מוצדק לסיים את הסאגה הזו ולאפשר לו לעלות לארץ".