מזה תקופה ארוכה יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה ואושיית טוויטר בפני עצמו, מנהל מלחמה פרטית עבור משפחתו ונגד מי שהוא מזהה כיריבי המשפחה - במערכת אכיפת החוק, בתקשורת, בפוליטיקה ואף בתוך הליכוד פנימה. אתמול תקף נתניהו הצעיר את כתב המשפט של חברת החדשות, גיא פלג, בשל דוח נציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, דוד רוזן, בעניינו של פרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן.



בתוך סדרת הציוצים הפנה נתניהו הבן שאלה לפלג. "מה יש לך לומר על הדוח של השופט רוזן על שיבוש החקירה של שי ניצן בעניין חברו המפכ"ל דנינו ששכב עם פקודתו צ' (מה ששלח את קצב לכלא)?".

תוך דקות נתניהו הבן קיבל ציוץ התראה ואזהרה ממשתמש אנונימי, המנוסחות "כעצה חברית" כביכול. "יאיר, הלכת לאיבוד והתחלת לפלוט שטויות. אתה מתייחס לאותה צ', שאביך דיבר עליה כשטענו שהוא שלח אותה להפליל את רוני ריטמן (מפקד להב 433 לשעבר – א"ג)... מציע לך לשבת ולעשות סדר בראש, כי אתה מנסר את הענף עליו יושב אביך, ועל הדרך גם עלול להסתבך בעצמך בתביעה. עצה חברית", כתב האלמוני שניכר כי בקי היטב ברזי הפרשה כמו גם במפת האינטרסים של ראש הממשלה. נראה כי יאיר נתניהו קיבל את "העצה", והוא אכן מחק את הציוץ בזריזות.


אולם בכך לא הסתיים העיסוק בנושא. צייצן נוסף, שניכר כי הוא בעל עניין רב בפרשה, תקף גם הוא את יאיר נתניהו על דבריו. "‌‌‌‌‌‎מי שמבקש לעצמו ולמשפחתו הליך הוגן ומשפט צדק, שיבקש זאת גם עבור זולתו. אין דבר המצדיק להעלות על המוקד ולשחוט ללא רחמים בשקרים והכפשות קורבן עבירת מין, שעברה ועדיין עוברת שבעת מדורי גיהנום וחייה הפכו לסיוט, לטפול עליה האשמות שווא שהיא אפילו לא יכולה להתגונן מפניהן, כפי שעשה רוזן".
 
הציוץ שנמחק. צילום מסך טוויטר
הציוץ שנמחק. צילום מסך טוויטר

כזכור, נגד ניצב ריטמן נטען כי הטריד מינית את רפ"ק צ' במספר אירועים ומח"ש אף המליצו להגיש נגדו כתב אישום פלילי, אך אלשיך החזיר אותו לתפקידו. בעקבות עתירה לבג"ץ נאלץ ריטמן לפרוש מהמשטרה, בניגוד לרצונו של המפכ"ל דאז, רוני אלשיך.  
לפני כשבוע מתח השופט רוזן ביקורת על החלטתו של פרקליט המדינה שלא להעביר לחקירת מח"ש טענות לעבירות פליליות מצד מפכ"ל המשטרה לשעבר דנינו. הטענות התקבלו במכתבים אנונימיים ובהם נטען ליחסים מיוחדים ולא תקינים שקיימה צ' עם מפקדה הישיר תנ"צ גיא ניר ועם המפכ"ל דאז דנינו. רוזן מתח ביקורת על ההחלטה לחקור אך ורק את הקשרים של הקצינה עם ניר ולא לחקור את קשריה עם דנינו.
יש לציין כי בכתב האישום המשמעתי שהוגש נגד צ' וגיא ניר לא מוזכר כלל כי השניים ניהלו מערכת יחסים אסורה, וטענות אלה נגנזו כשהמשטרה עצמה הודיעה כי "בטיוטת כתב האישום אין אזכור, ולו ברמז לקשר מיני או לקשר רומנטי".
עוד יצויין כי גורמים בנציבות תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות מתנערים מהקביעה כי צ' קיימה קשר רומנטי עם ניר או דנינו. לדבריהם, אפילו במכתבים האנונימיים לא הוזכר בפירוש קשר כזה, וכל שכן שהנציב רוזן לא קבע או הזכיר טענה זו. לדברי הגורמים, בנציבות לא העבירו את ההחלטה לתקשורת ואין להם אחריות על הפרשנות המעוותת שניתנה לה.
יאיר נתניהו בחר שלא להגיב לכתבה. 
פרקליטיה של השוטרת, ז'ק חן, מיכל רוזן-עוזר ותאיר בן שושן, מסרו מטעמה: "דברי הדיבה הללו הם הוכחה נוספת לכך שמוטב היה עושה כבוד השופט רוזן אם לא היה משרבב את שמה של מרשתנו לדוח שאינו עוסק בעניינה ומתאר רכילות זולה שהופרכה כאילו הייתה מציאות. כך, אחרי שדיבתה של מרשתנו הוצאה בטענה המופרכת לפיה נשלחה על ידי ראש הממשלה להתלונן על ניצב ריטמן, כעת הצד השני למתרס רואה בה כלי משחק ומוציא את דיבתה בטענות מופרכות באותה המידה".
נראה כי הציוץ של נתניהו הבן אכן פגע באינטרסים של אביו החשוד בשלושת תיקי האלפים, או כלשונו של אותו משתמש אנונימי: "אתה מנסר את הענף עליו יושב אביך".