חסינות כתנאי לממשלה? המגעים הקואליציוניים בין הסיעות השונות בדרך להרכבת הממשלה ה-35 נוגעים בין היתר למצבו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וכתבי האישום בעניינו הכפופים לשימוע. השר להגנת הסביבה, זאב אלקין דיבר בנושא עם בן כספית ואריה אלדד בתוכניתם ב-103FM: "תמיד תמכתי בחוק החסינות ובפסקת ההתגברות, מדובר בעקביות של מפלגת הליכוד".
על הבעייתיות במגעים בין הסיעות אמר השר: "אני לא אכנס לפרטים, אני גם לא חבר במו"מ הקואליציוני, למרות שאני יודע לא מעט, אני אומר את זה כמה שבועות - יש סכנה שנגיע לבחירות חדשות, האם זה מה שהמדינה צריכה? זה מצב של הוצאות ענק נוספות - אז ברור שלא. גם התוצאות צפויות להיות אותו הדבר".
"כל אחת מהשותפות דורשת דבר שסותרת השנייה", הוסיף אלקין, "הפערים על חוק הגיוס לא גדולים אבל אף צד לא מוכן להתפשר". על האפשרות שאחד מחברי הליכוד יחליף את ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "ממשלה בראשות מישהו אחר בליכוד היא לא אופציה, אנחנו לא מפלגת העבודה, אלו פתרונות מבית מפלגתה".

על פסקת ההתגברות אמר השר: "פסקת ההתגברות הייתה התפיסה של הליכוד עוד מזמן, יש לא מעט ביקורת על בג"ץ, ועל ההתערבות בהחלטות הממשלה. זאת הליכה עקבית, אני תומך בזה מזמן, אבל לא היה לנו רוב בגלל סיעת כולנו בממשלה הקודמת". גם על חוק החסינות אלקין הביע את דעתו: "חסינות אישית לרה"מ אפשר לתת גם בחוק הקיים. אני תומך בחוק החסינות. דווקא לגבי חסינות אישית צריך לעשות הצבעה אחת בוועדת הכנסת ופעם שנייה בכנסת. זה קשור לעובדה שמאז שנת 2005 לא עבר תיקון בחוק, והחסינות לא הופעלה אפילו פעם אחת". 

גורם בכיר בליכוד נוסף אמר על הקשיים במו"מ הקואליציוני: "יהיו פיצוצים בשיחות עד היום האחרון. וה'משבר' הכי גדול יגיע יום קודם. אז ידווחו שהצוותים קיפלו את הציוד וכו', ככה זה. מה שקורה הוא שכולם ממקסמים את יכולת הסחטנות שלהם עד הרגע האחרון ואז הם יגיעו לפשרות".