מגעים מתקדמים בין ארה"ב לישראל: ברקע הפרסום המתקרב של המתווה המיוחד של הממשל האמריקאי להסכם שלום בין ישראל לפלסטינים, הידוע בכינויו "עסקת המאה", הערב (חמישי) מסתמן על פי דיווחים בכאן 11 כי מתקיימים מגעים מתקדמים לתיאום ביקור של יועצו הבכיר של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ג'ארד קושנר בארץ, וצפוי להתרחש לפני הכינוס הביטחוני בבחריין. כמו כן, תזמון הביקור הוא בהלימה ללו"ז פרסום החלק של עסקת המאה.

על פי הדיווח, יועצו הבכיר של טראמפ ייפגש עם נתניהו לפני שהשניים ינכחו בפסגה בנסיכות שבמפרץ, בחריין, שיתקיים כאמור בחודש הבא. המגעים לתיאום הביקור הזה מתקיימים במשך השבועות האחרונים. אחד התאריכים שננקבו במגעים בין הצדדים הוא בשבוע האחרון של מאי 2019 (שבוע הבא), אך טרם ברור אם קושנר אכן יגיע לישראל, זאת בשל המגעים הקואליציוניים שנמצאים בנקודה בעייתית.
 
כצפוי, פגישה בין נתניהו לקושנר, לפני פרסום החלק הכלכלי של יוזמת השלום של טראמפ, תעסוק ככל הנראה בשיתוף פעולה עתידי של ישראל עם היוזמה האמריקאית ועם הקווים המרכזיים בה. אל הכינוס בבחריין שיתקיים בעוד חודש יזומנו בכירים ישראלים, ביניהם גם שר האוצר משה כחלון. כזכור, הרשות הפלסטינית מחרימה את הכינוס בבחריין וניתק את קשריו עם ממשל טראמפ לא מכבר, ועל כן ולא ישלחו נציג מטעמם.

כזכור, סאיב עריקאת, מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף, אמר כי אלה הרוצים להגן על האינטרסים של העם הפלסטיני, חייבים לתמוך בעמדה הכלל פלסטינית. "אש"ף הוא הנציג הלגיטימי היחיד של העם הפלסטיני. לאך אחד אין אישור לדבר בשמו. אנחנו לא רוצים לבקר אף אחד, או לחתור תחת האינטרסים של מישהו, אבל לאור ההחלטות של הממשלה האמריקאי, החלטנו לא להשתתף בוועידה".