הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי נכנס לפוליטיקה בסערה במהלך מערכת הבחירות האחרונה, כאשר שובץ במקום הרביעי של רשימת "כחול לבן" בראשות יאיר לפיד ובני גנץ. בימים האחרונים מנהלת מפלגתו מאבק נגד חוק החסינות ופסקת ההתגברות אשר עלו במהלך המו"מ הקואליציוני, ומחר מתוכננת הפגנת האופוזיציה בסמוך למוזיאון תל אביב נגד המתווה המתגבש.



הערב (שישי) דיבר אשכנזי באולפן שישי, ואמר כי "זו רק ההתחלה. חשוב לציין שמדובר בפרק זמן מאוד קצר, עוד לא הורכבה הממשלה, ואנחנו כבר יוצאים למאבק נגד החקיקה המתוכננת".



באשר למשבר במו"מ הקואליציוני בעקבות סירובו של יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, להתפשר בנושא חוק הגיוס, אמר אשכנזי כי "אני לא מבין מה ליברמן עושה, אני חושב שרק הוא יודע. אבל, אני מאמין לו בכל הקשור לחוק הגיוס, אני חושב שהוא דיי עקבי כאן". 



"מחר הם יוכלו להחליט על חסינות לראשי ערים". יום חוק החסינות מיקי זוהר עם בנימין נתניהו. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

 
"אני לא יודע אם הולכים לבחירות, אבל כנראה שבשלישי נקבל את התשובה", הוסיף. "אנחנו לא עוסקים בכך. אנחנו נברך שהקואליציה הזו לא תקום, היא סכנה לשלטון במדינה ישראל במובן של כל החקיקות שאנחנו רואים והמעט שחווינו עד עכשיו. התגברות, חסינות, מינוי שופטים - הייתי מגדיר הכל יחד כניסיון השתלטות של חשודים בעבירות חמורות על מוסדות השלטון במדינת ישראל".

"אם הקואליציה הזו תקום והדבר הזה יעבור, אפשר להגיד שראש הממשלה, שרים בממשלה וח"כים בקואליציה יוכלו לעשות ככל העולה על רוחם. למה רק חסינות? מחר הם יוכלו להחליט חסינות על ראשי ערים, גם נבחרי ציבור".
אתם ערוכים לבחירות?
"אנחנו לא עוסקים בכך, באמת שלא. זה לא נראה כמו תסריט שיקרה השבוע. אנחנו מעריכים שייתכן שזה יקרה, חושבים על זה ונערכים לזה".
למה חסמת משפטית את הניסיון של ערוץ 13 לפרסם חומרים מפרשת הרפז?
"יש לי זכות לפרטיות, אני לא חושב שמישהו אחר היה מוכן שיציגו שיחות ווטאסאפ שלך לציבור, אחרי שנחקרו ע"י מצ"ח והמשטרה. אל תשווה בין החסינות הזו לבין החסינות הזו. אני לא עמדתי לדין, התיק שלי נסגר. יש כאן ניסיון אחר - מי שעומד לעמוד לדין רוצה להימלט ממנו".
באשר למצב מול רצועת עזה, אמר אשכנזי כי "הסיבוב הבא ממש מעבר לפינה, המציאות הזו היא בלתי נסבלת". לדבריו, "חגגנו אתמול ל"ג בעומר, לצערי בעוטף עזה יש ל"ג בעומר כל השנה. אולי יש הסדרה, אבל מבחינת הציבור יש פה הסתרה".

"למה בעזה יודעים מה קורה ואנחנו לא?", הוסיף. "יש פה ראש ממשלה ושר ביטחון שלא מסביר לציבור מה קורה כאן. אני לא מבין מה הולך פה, אני רואה שעושים פחות או יותר אותו דבר. יש להבות בעזה וזורקים עליהם שמיכה, או יותר נכון שטרות כסף, בשביל לקנות שקט. זה לא פתרון, בסופו של דבר נצטרך לפתור את הבעיה באופן אחר. הדבר המדהים שהיו עוסקים בחסינות לראש הממשלה ולא במה עושים עם עזה ובמדיניות. דיל המאה מעבר לפינה ואף אחד לא מדבר עליו".

תגובת הליכוד: "אנחנו מוותרים מראש על הטפות המוסר של גבי אשכנזי, שתכנן פוטש שלטוני בהיותו רמטכ"ל. הטפות מוסר מגבי אשכנזי על ניקיון כפיים זה כמו להתייעץ עם בני גנץ על אבטחת מידע".