מבוי סתום במשבר בקואליציה: במפלגת יהדות התורה מבהירים הבוקר (ראשון) כי הם לא מקבלים את ההצעה של ח"כ אביגדור ליברמן, להיעדר מההצבעה על חוק הגיוס בעת ההצבעה על אישור החוק בקריאה שניה ושלישית.



ח"כ אורי מקלב, חבר צוות המשא ומתן מטעם המפלגה החרדית אמר למעריב: "ליברמן משתמש בחוק הגיוס כתירוץ. הוא רוצה מסיבותיו שלו לפוצץ את הסיכוי להרכבת ממשלה. אולי הוא מעדיף את גדעון סער ואולי את גנץ. הוא מנסה להוליך שולל את הציבור כשהוא טוען שהבעיה שלו היא חוק הגיוס.



אדם שאומר שהוא לא מוכן לשנות אפילו אות ואפילו פסיק בהצעת החוק לא בא מתוך רצון להגיע לפשרה ולקדם את החוק. הוא רוצה לומר  לנו 'כזה ראה וקדש'. תעשו מה שאני מבקש או שאין ממשלה. אנחנו לא קונים את זה. זאת אחיזת עיניים. זה עומד בניגוד לשכל הישר. זאת התנהגות ילדותית וקטנונית. אין מאחורי זה שום רצון אמיתי לפתור את המשבר".



ח"כ יעקב אשר התייחס למשבר סביב חוק הגיוס בתכנית קלמן ליברמן ב"כאן", ואמר כי "אני לא יודע מה העניין. איזו סיבה יכולה להיות לליברמן לעשות הטרלה של כל המערכת. זה לא חוק הגיוס. אני לא זוכר שכשהוא הגיש את חוק מוות למחבלים עמדת מערכת הביטחון עניינה אותו". 



ליברמן, התייחס אמש בחשבון הפייסבוק שלו למשא ומתן הקואליציוני והציב אולטימטום לליכוד ולמפלגות החרדיות. "בימים האחרונים צמרת הליכוד תוקפת את "ישראל ביתנו" בטענה שהיא מונעת הקמת ממשלת ימין. ברצוני להזכיר לכולם, שגם במערכת הבחירות וגם לאחר הבחירות אמרנו באופן ברור ופומבי, שנתמוך אך ורק בנתניהו כמועמד לראשות הממשלה, וכך גם המלצנו לנשיא המדינה. את כל הפניות שקיבלנו מגורמים כאלו ואחרים, ללכת במסלולים אחרים, דחינו על הסף. גם היום אנו אומרים באופן חד וברור שלא נמליץ על אף מועמד אחר לראשות הממשלה. אבל ימין זה לא פולחן אישיות. ימין אלו ערכים. שירות צבאי תמיד היה ערך עליון בתפיסת העולם של המחנה הלאומי".