בעוד ליברמן מחריף את המסרים וחוזר על דרישתו להעביר את חוק הגיוס בקריאה שניה ושלישית או הליכה לבחירות מוקדמות, בליכוד מרימים את הכפפה ומודיעים הבוקר (ראשון) כי הם נערכים לאפשרות של הקדמת הבחירות. בליכוד גם נערכים לאפשרות שיגישו כבר הערב הצעת חוק לפיזור הכנסת שכן המנדט שקיבל נתניהו מהנשיא להרכבת ממשלה מסתיים ביום רביעי בחצות. 

ראש הממשלה בנימין נתניהו זימן את כל שרי הליכוד לישיבה דחופה מיד לאחר ישיבת הממשלה., שם אמר להם כי "אנחנו עושים מאמץ אחרון להקים את הממשלה הזאת". שרים מהליכוד שנכחו בישיבה עם ראש הממשלה בשיחה עם "מעריב" כי המתווה שאליו הולכים כעת הוא כי עד הערב יגיש ח"כ מיקי זוהר הצעת חוק פרטית לפיזור הכנסת כך שתובא מחר לקריאה טרומית ותעבור בארבע קריאות עד יום רביעי, כדי למנוע מצב בו יצטרכו להחזיר את המנדט לנשיא.
עוד הוסיף שר שנכח בישיבה כי "האפשרות להגיע לנשיא ולהחזיר את המנדט כלל לא עלתה בשיחה". לדבריו, השר יריב לוין אמר במהלך הישיבה כי "מתחילת המשא ומתן היה רושם שליברמן לא רוצה באמת להצטרף לממשלה". ההחלטה לכנס את שרי הליכוד (בפעם הראשונה מאז החלה מערכת הבחירות) הגיעה לאחר שהשר אופיר אקוניס הציע בישיבת הממשלה שהגיע הזמן אולי לכנס את השרים.
נראה כי בליכוד מבקשים להפעיל לחץ נגדי על ליברמן וההודעות על הערכות להקדמת הבחירות הם חלק מכיפופי הידיים בין הצדדים. יצוין כי על פי חוקת הליכוד בחירות חדשות מחייבות פריימריז חדשים לראשות המפלגה ולרשימה לכנסת. כדי להימנע מפריימריז חדשים יש צורך לשנות את חוקת הליכוד.


בהתאם לפניית ראש הממשלה, מזכירות הליכוד תתכנס ביום שלישי הקרוב בירושלים כדי להיערך לבחירות. כדי לשנות את חוקת הליכוד יש צורך בכינוס ועדת החוקה של המפלגה ואת מרכז הליכוד שצריך לאשר החלטה כזאת אולם בליכוד אומרים כי גם לאמירה של מזכירות הליכוד בנושא יש חשיבות הצהרתית. מי שמוסמך לכנסת מרכז הוא יו"ר המפלגה בנימין נתניהו.
 

 יעקב ליצמן, אביגדור ליברמן. צילום: מרק ישראל סלם,יונתן זינדל, פלאש 90
יעקב ליצמן, אביגדור ליברמן. צילום: מרק ישראל סלם,יונתן זינדל, פלאש 90



יו"ר הועדה המסדרת, ח"כ מיקי זוהר (ליכוד), אומר הבוקר למעריב כי יתכן וכבר מחר הליכוד יגיש הצעת חוק לפיזור הכנסת והליכה לבחירות חוזרות. גורם בכיר במפלגה אמר למעריב: "על פי חוקת המפלגה החוקה לפני כל בחירות לכנסת, יש לבחור את המועמדים. הרשימה הנוכחית נבחרה לכנסת ה-21. והרשימה הבאה תיבחר לכנסת ה-22. כדי לשנות זאת יש צורך לשנות את החוקה". 


 
ראשי המפלגות שניצבות כעת משני צדי המתרס של המגעים הקואליציוניים, אביגדור ליברמן ויעקב ליצמן, התבטאו היום בנוגע למשבר במשא ומתן, שעיקרו בנושא חוק הגיוס. 
   
ליברמן כתב מצדו בחשבון הפייסבוק שלו את התייחסותו למשבר, וציין כי "לא התחייבנו להתבטל בפני הליכוד ולא התחייבנו לוותר על העקרונות הבסיסיים שלנו. תוך כדי הבחירות וגם אחרי הבהרתי שלא יהיו שום ויתורים בנושא חוק הגיוס". 

"אנחנו בעד ממשלה לאומית. אנחנו נגד ממשלה חרדית", הוסיף ליברמן. "לא צריך לחפש מתחת לפנס, ולא צריך לחפש מניע נסתר. אני פונה לחבריי בליכוד, תפסיקו לשקר לעם ישראל ולומר ש"ישראל ביתנו" מחפשת סיבות לא להיכנס לממשלה. תתחייבו להעביר את חוק הגיוס בקריאה השניה והשלישית בנוסח המקורי ותראו איך הכל מסתדר. נסו אותנו". 
ליצמן מנגד אמר הבוקר דקות לפני ישיבת הממשלה כי הוא מסרב לוותר בנושא. "למה לוותר? שמישהו אחר יוותר, אני אזכיר לכם שיש לי 20 מנדטים. למישהו אחר יש פחות", אמר. לאחר שנשאל האם מה שמונע מהקמת הממשלה הוא חוק הגיוס, ענה: "אני לא בטוח. לפי ההתנהגות נראה לי שיש עוד דברים".