חבר הכנסת מיקי זוהר (הליכוד) שצפוי להגיש מחר הצעת חוק לפיזור הכנסת התארח היום (ראשון) בתוכניתם של בן כספית ופרופסור אריה אלדד ב-103FM והעריך כי ישראל עומדת בפני בחירות נוספות וכי הן "ישנו את המפה הפוליטית", לדבריו. "החוק לפיזור הכנסת מוכן, לצערנו אנחנו נגררים לבחירות בגלל התקטננות מיותרת של חלק מחברות הקואליציה. לאחר סיכום עם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין נתחיל בקידום החוק. נדרשות 61 אצבעות לאישורו".


זוהר בחירות?
"כן, נראה כך. יצביעו למפלגות הגדולות וישימו סוף לסחיטות הללו. לעתים יש אירועים היסטוריים שמשנים את המשוואה הפוליטית. אני סבור שמה שאנחנו רואים לפנינו ישנה את המשוואה הפוליטית לשנים רבות. המפלגות הקטנות יהפכו בבחירות הבאות ללא רלוונטיות כי לא יעברו את אחוז החסימה. ההצבעה למפלגות הקטנות גרמה למה שגרמה בבחירות האחרונות ולכן יש להצביע רק למפלגות הגדולות".

זה הכל לחץ על ליברמן? לא הפקדת חוק לפיזור הכנסת היום.

"דנתי עם ראש הממשלה ויו"ר הכנסת לפני 20 דקות וסיכמנו שהחוק יונח ויצביעו עליו מחר בקריאה טרומית וביום רביעי בבוקר הוא יובא להצבעה שנייה ושלישית. כבר עכשיו מובטחות כמעט 75 אצבעות להליך הזה".

כחלון יוטמע בליכוד בבחירות?

"אלו חלק מהדברים שעלו היום אך אני לא חושב שתהיה לזה התכנות במוסדות הליכוד. חברי הכנסת כבר התנגדו, בייחוד החדשים שכבר נכנסו".



קיבלתם החלטה שלא יהיו פריימריז?
"זה הכיוון. נתכנס במזכירות הליכוד, נקבע 'העתק הדבק' בנושא ונצא לדרך. אנחנו נשכנע את הציבור להצביע רק לליכוד. מזכירות הליכוד צריכה וצפויה לאשר את זה. אם תהיתם - ביבי ימשיך כיו"ר הנהגת הליכוד".

ראש הממשלה לפני הבחירות הכחיש שילך לחקירה שתאפשר לו לא לעמוד לדין. יש בציבור תחושת נבגדות בנושא. אתה לא חושב שזה יפגע בכם בבחירות הקרובות?

"יש חוק אחד שבטוח יעבור אם הכנסת הזו תקום והוא פסקת ההתגברות. ראש הממשלה לא זקוק לחוק החסינות שאני רוצה להעביר בכנסת כי מספיק לו רוב בכנסת. חוק החסינות שאני יוזם הוא לא מה שישנה את התמונה. חוק החסינות כן ישנה את המשוואה בהגנה לחברי כנסת מניסיונות חיסול. גורמי האכיפה כבר הביעו את עמדתם בנושא וטענו שאנחנו נשלם את המחיר. נגן על חברי הכנסת בתהליך הלא פשוט שהם רוצים לעשות מול מערכת המשפט".

לעם ישראל יש מערכת משפט שתופרת תיקים?

"אפשר לדבר על מסמך יצחקי, על אביגדור קהלני, יעקב נאמן, רפול ועל מה שמנסים לעשות לראש הממשלה".

מה עם ראש הממשלה הקודם?
"כולם מבינים שאנחנו מטרות בפני אלו שלא מרוצים מאיתנו".

על מי מונחת האשמה להליכה לבחירות נוספות?

"30 אחוזים לליצמן ו-70 אחוזים לליברמן. אני בונה על חוכמתו והבנתו הפוליטית של ליברמן וקורא לו להתעשת עד יום רביעי. אם לא יתעשת – נלך לבחירות. אם יהיו בחירות הליכוד יפעל להגיע ל-45 מנדטים וידרוש מכל מי שרוצה שלטון ימין יציב שמחולל מהפכות כפי שהוא מעוניין – להצביע למפלגות הגדולות".