ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר לשרי הליכוד בישיבה היום (ראשון) כי המפלגות הקטנות חייבות להבין שאם תתקיים מערכת בחירות נוספת כעת, שתי המפלגות הגדולות ישאבו מהן קולות רבים יותר בהשוואה למערכת הבחירות האחרונה. הוא ציין כי בתרחיש כזה הוא יהיה מעוניין בכך שמפלגת הליכוד תרוץ יחד עם כולנו, בראשות משה כחלון, נגד ליברמן. לאחר שבליכוד נמנעו מקמפיין בשפה הרוסית בקמפיין האחרון, במטרה לא לפגוע בליברמן, נתניהו אמר שהוא ישלש את התקציב שיוקדש למען גיוס הציבור הרוסי. 
נתניהו כבר "הטביע" את הימין החדש וזהות ב-9 באפריל השנה, בעוד שלכחול-לבן הצביעו  כ-75% ממצביעי העבודה. ולכן, השאלה הנשאלת כעת היא האם נתניהו יכול לנצח את הבחירות בפעם השישית? התרחיש ההגיוני ביותר הוא שכן - נתניהו ינצח, זאת לאחר שכבר הוכיח את יכולתו חסרת התקדים להישאר בשלטון.
עם זאת, אין ערובה לכך מסיבות רבות. ראשית, בעוד שנתניהו מאשים את ליברמן בכך שהוא יזם מערכת בחירות יקרה נוספת, חלק גדול מהציבור יכול לבחור דווקא להאשים בכך את נתניהו, ולהחליט שהגיע הזמן להחליפו. מאז הבחירות, נתניהו לא עמד בהבטחתו שלא ללכת בכיוון חסינות מפני העמדה לדין. למעשה, מפלגתו אישרה בגלוי שהיא מעוניינת לקדם הצעות חוק שנויות במחלוקת - אותן הצעות שלפני הבחירות היא נמנעה מלדון עליהן. 

יישארו מאוחדים? ראשי כחול לבן, צילום: נועם פנטון ריבקין, פלאש 90
יישארו מאוחדים? ראשי כחול לבן, צילום: נועם פנטון ריבקין, פלאש 90


האם גנץ יישאר היריב העיקרי של נתניהו?



 
כמו כן, יש אפשרות שיתרחשו התפתחויות נוספות בתיקי נתניהו, אפילו לפני השימוע, שבו ימסור ראש הממשלה את הצד שלו בסיפור. בהקשר זה, ניתן לצפות, ללא ספק, להדלפות רבות עם פרטים מביכים מחקירותיו. ישראל ביתנו הוכיחה בבחירות האחרונות כי יש לה בסיס נאמן לאחר שרבים כבר ניבאו שהיא לא תעבור את אחוז החסימה. הבוחרים לא נזקקו לשלט בשפה הרוסית כדי לדעת שיו"ר הכנסת ומספר 2 בליכוד, יולי אדלשטיין, נולד בברית המועצות, ובכל זאת הצביעו לליברמן. 
בתוך כך, אין גם ערובה לכך שיו"ר כחול-לבן, בני גנץ, יהיה היריב המרכזי של נתניהו. ייתכן שראשי המפלגה, ששמו את האגו בצד על מנת לרוץ ביחד, לא יצליחו לעשות זאת שוב. ומי יודע מי יעמוד בראש מפלגת העבודה? ייתכן שמנהיג חדש יכול להפיח רוח חיים במפלגה שנהנית בעיקר מתמיכה של אזרחים ותיקים. לאחר שגבאי הוביל את המפלגה לשישה מנדטים בלבד, לעומת 24 בבחירות הקודמות, עתידה של המפלגה בספק. 
ומה לגבי גדעון סער? האם הוא יכול להוביל מרד בתוך הליכוד? או אולי מישהו אחר? עם כל כך הרבה סימני שאלה, הליכה נוספת לבחירות היא הימור, אפילו בשביל ראש הממשלה ששכח כיצד מפסידים.