כשברקע המשבר הקואליציוני החריף והאפשרות לפיזור הכנסת והליכה לבחירות חדשות, סקר שנערך אתמול עבור "מעריב" מעלה כי לו הבחירות לכנסת ה־22 היו נערכות היום, היה גוש הימין מתחזק ל־68 מנדטים לעומת 65 בבחירות שנערכו לפני חודש וחצי.

על פי הסקר, שנערך על ידי מכון המחקר פאנלס פוליטיקס בראשות מנחם לזר, בבחירות חדשות היה הליכוד בראשות נתניהו שומר על כוחו - 35 מנדטים, ואילו כחול לבן בראשות גנץ הייתה נחלשת במנדט - 34 מנדטים.

הסקר נערך לאחר ההפגנה הגדולה שארגנה כחול לבן ברחבת מוזיאון תל אביב בהשתתפות רבבות בני אדם, ולפחות כרגע, הקמפיין הרעשני "חומת מגן לדמוקרטיה" שהיא מנהלת לא מניב תוצאות.


הסקר מעלה עוד כי במקרה של בחירות חדשות, שתי המפלגות החרדיות, ש"ס ויהדות התורה, היו שומרות על כוחן - 8 מנדטים כל אחת. כלומר, משבר חוק הגיוס לא משפיע על בוחריהן. חד"ש־תע"ל בראשות איימן עודה ואחמד טיבי מתחזקת בסקר ועולה מ־6 מנדטים כיום ל־7 מנדטים. העבודה בראשות אבי גבאי לא מצליחה להתאושש ונותרת עם 6 מנדטים בלבד.

לעומת זאת, ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן, מחולל המשבר הקואליציוני הנוכחי בשל עמדתו העיקשת לאשר את חוק הגיוס כפי שאושר בקריאה ראשונה, עולה מ־5 ל־6 מנדטים. גם איחוד מפלגות הימין בראשות בצלאל סמוטריץ', הלוטש את עיניו לתיקי המשפטים והחינוך בממשלה שתקום, עולה בסקר ל־6 מנדטים לעומת 5 בבחירות האחרונות.


מפלגת השמאל מרצ בראשות תמר זנדברג מתחזקת בסקר במנדט אחד ועולה ל־5 מנדטים. ההפתעה הפעם היא כניסתה לכנסת של מפלגת הימין החדש בראשות נפתלי בנט ואיילת שקד (שמגיעה בסקר ל־5 מנדטים).

הסקר מנבא רעות לשתי מפלגות: כולנו בראשות משה כחלון ורע"ם־בל"ד, שכל אחת מהן קיבלה בבחירות האחרונות ארבעה מנדטים. אם ייערכו בחירות חדשות, הן צפויות להישאר מתחת לאחוז החסימה. הסקר הזה אולי ישכנע את כחלון להיכנס עם כולנו לתוך הליכוד בבחירות הבאות. בשורה התחתונה: לו הבחירות היו מתקיימות היום, גוש הימין היה מתחזק ל־68 מנדטים, מה שהיה מקל על נתניהו את מלאכת הרכבת הממשלה.

בסקר השתתפו 503 חברים בפאנל הפוליטי של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט (פנייה להשתתף בסקר נשלחה ל־3,119 חברים בפאנל). הסקר בוצע ב־26 במאי 2019 על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל, יהודים וערבים כאחד, מגיל 18 ומעלה. טעות הדגימה המרבית - 4.4%.