בצל המתיחות בין ארצות הברית לאיראן, בכירים לבנונים הודיעו לישראל, באמצעות גורם שלישי, שארצם לא תהיה בסיס לתגובה איראנית על ידי חיזבאללה או כל גורם אחר, אם תפרוץ מלחמה בין איראן לארה"ב. כך דיווח אתר "אינדיפנדנט" בערבית. גורם ישראלי אמר לאתר הלונדוני, כי המסרים הועברו "על ידי בכירים מאוד בלבנון באמצעות שליחים וגורמים אחרים".

האתר מדווח, כי נשיא לבנון מישל עוון הודיע לגורמים בישראל, באמצעות שליח מיוחד, כי "הבין מבן בריתו, חיזבאללה, שהארגון לא מתכוון לתקוף את ישראל, אם כי הוא עשוי להגיב למתקפה אמריקאית על איראן אולי בתוך המפרץ".

עוד דווח, כי נשיא לבנון דחה על הסף כל התערבות של ארצו לעימות אפשרי בין טהרן לבין וושינגטון, והדגיש כי העמדה של ביירות היא "קיום משא ומתן בין איראן לארצות הברית, מאחר והמלחמה אינה לטובתו של אף צד". המקור הדגיש, כי ישראל ולבנון בוחנות בצורה רצינית את סוגיית שרטוט הגבולות הימיים והיבשתיים, וכי התקדמות ניכרת נרשמה לאחרונה בעניין זה בתיווך אמריקאי, וכן בזכות "הדיאלוג הסודי שמתקיים באזור המזרח התיכון".
 

האתר בערבית טוען, כי "לאחרונה נערכו פגישות בין בכירים לבנונים וישראלים ביוון ובקפריסין", וכי גורמים ב"צבא דרום לבנון" לשעבר מקשרים בין ארמון הנשיאות והנשיא עוון לבין בכירים ישראלים.